x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Sgârcitu: Bechtel vrea să continue lucrul la Autostrada Transilvania, Guvernul să asigure finanţarea

Sgârcitu: Bechtel vrea să continue lucrul la Autostrada Transilvania, Guvernul să asigure finanţarea

23 Apr 2010   •   00:00

Compania Bechtel vrea să continue în acest an lucrările la Autostrada Transilvania pe trei tronsoane din judeţele Cluj şi Bihor, cu condiţia ca Guvernul României să asigure finanţarea, a declarat, după o întâlnire la Prefectura Cluj, directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Bogdan Sgârcitu a afirmat că, în perioada următoare, va avea loc o nouă întâlnire a conducerii Bechtel România cu premierul Emil Boc, pentru a analiza posibilităţile de continuare a proiectului şi pentru a discuta despre plata datoriilor Guvernului faţă de companie pentru lucrările făcute anul trecut, transmite corespondentul Mediafax.

"Nu avem încă un plan definitivat de lucrări. Sperăm ca până la începutul lunii mai să avem mai multe detalii legate de finanţarea pentru anul 2010. Sperăm să lucrăm pe trei şantiere, pe porţiunile Câmpia Turzii - Turda, Gilău - Nădăşel şi pe tronsonul 3C, din judeţul Bihor. Totul depinde de finanţare", a spus Sgârcitu.

Directorul de comunicare al Bechtel a precizat că, până la sfârşitul lunii, vor avea loc noi discuţii cu reprezentanţii Guvernului şi cu premierul Emil Boc "pentru a găsi soluţii de finanţare a lucrărilor".

"Să vedem care va fi soluţia pentru finanţarea lucrărilor, pentru că, în acest moment, nu există niciuna. Varianta luării unui credit de către Bechtel nu este posibilă. Noi sperăm să avem un buget pentru anul 2010", a subliniat Sgârcitu.

Compania speră ca datoriile restante din 2009 să fie plătite în perioada următoare.

Potrivit lui Bogdan Sgârcitu, compania a reţinut 1.200 de persoane, angajaţi necesari pentru a avea un program de lucrări ambiţios, dar a fost nevoită să treacă la disponibilizarea a 700 de persoane, începând de joi.

"Sperăm ca finanţarea care va veni să ne facă să menţinem această forţă de muncă în continuare. Notificările individuale pentru disponibilizarea celor 700 de persoane au fost trimise începând de joi, iar procedura va continua până la sfârşitul lunii aprilie. Fiecare angajat din cei disponibilizaţi va avea 20 de zile de preaviz şi va veni patru ore pe zi la serviciu, salariul urmând să fie plătit integral. La finalul preavizului, se vor plăti câte două salarii compensatorii", a precizat directorul de comunicare al Bechtel.

El nu exclude posibilitatea ca Bechtel să suporte şi plata unor cursuri de recalificare pentru angajaţii trimişi în şomaj.

La rândul său, prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, a declarat că autorităţile locale vor face demersuri pentru urgentarea încheierii protocolului dintre CNADNR şi Bechtel pentru acest an, care va stabili "clar" care sunt lucrările care vor fi derulate.

"Există unele probleme cu proiectarea tronsonului Gilău - Nădăşel, dar lucrurile sunt pe calea cea bună şi am rămas la aceleaşi obiective pentru acest an, finalizarea celor două tronsoane din judeţul Cluj şi a celui din judeţul Bihor, de la Suplacu de Barcău", a menţionat Stamatian.

Prefectul de Cluj a precizat că procedura de disponibilizare a celor 700 de angajaţi de la Bechtel a respectat prevederile legale.

"Totul este legal, sunt în termen. Cei de la ITM vor verifica pe şantier dosarele, pentru ca disponibilizarea să se facă în mod civilizat, pentru evitarea cozilor. Nu va fi o disponibilizare simultană, a 700 de persoane, ci eşalonată, pentru a putea fi procesate toate dosarele în mod civilizat", a precizat Florin Stamatian.

La întâlnire au mai participat directorul Bechtel România, Michael Swinford, şeful Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Daniel Don, şi cel al Inspectoratului Teritorial de Muncă Cluj, Emilian Roşca, precum şi directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ion Pantelimon.

Guvernul şi Bechtel vor semna un acord de continuare a lucrărilor la Autostrada Transilvania în luna aprilie, cu achitarea altei tranşe din datoria faţă de companie, partea română apreciind că în 2010 vor fi finalizaţi circa 20 kilometri, iar două treimi dintre angajaţii constructorului vor fi păstraţi.

Lucrările vor fi finanţate prin credite de angajament stabilite în funcţie de volumul lucrărilor şi achitate după execuţie.

×
Subiecte în articol: redactie