x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ţara care a făcut „Şoseaua din nori” în 4 ani se luptă acum cu centimetrii de autostradă

0
Autor: Adrian Stoica 16 Oct 2018 - 07:47
Ţara care a făcut „Şoseaua din nori” în 4 ani se luptă acum cu centimetrii de autostradă


România are cea mai proastă infrastructură rutieră din Uniunea Europeană, deşi am investit pentru construirea ei mai bine de zece miliarde de euro în ultimii 15 ani. Construim cu mari întârzieri faţă de termenele iniţiale doar petice de autostradă, în timp ce încă mai avem drumuri judeţene de pământ. În ritmul de dezvoltare al infrastructurii rutiere, nu este de mirare că am ajuns printre ultimele ţări din lume în ceea ce priveşte calitatea acestei infrastructuri, fiind depăşiţi chiar de ţări din lumea a treia.

Într-un clasament alcătuit din 137 de ţări, reuşim contraperformanţa  să ne plasăm pe un umil loc 120, potrivit studiului Indexul Competitivității Globale, al Forumului Economic Mondial. Drumurile noastre sunt mai proaste decât cele ale unor ţări precum Botswana, Tanzania, Uganda, Ghana, Mongolia, Burundi sau Zimbabwe, ca să dăm doar câteva exemple. Bătutul pasului pe loc în ceea ce priveşte infrastructura rutieră din România este evident dacă avem în vedere că acelaşi studiu realizat în 2008 plasa ţara noastră tot pe locul 123, dintr-un total de 138 de state.

În 2008, autorităţile promiteau construcţia a două autostrăzi importante, Bucureşti-Braşov şi Braşov-Cluj-Borş. Termenul de finalizare al primei autostrăzi era 2012, a doua urmând să fie gata în 2013. La zece ani distanţă, niciuna din cele două autostrăzi nu este construită. În acel an, România inaugura doar cinci kilometri de autostradă, o contraperformanţă pe care, probabil, mulţi au crezut-o greu de egalat. Ea a fost însă depăşită în 2016 şi 2017, când niciun kilometru de autostradă nu a fost deschis circulaţiei.

40 km după ani de aşteptare

La sfârşitul lunii iulie au fost deschişi circulaţiei 30 de km de pe loturile 3 și 4 ale A10 Sebeș-Turda, iar la sfârşitul lunii septembrie s-au mai dat în folosinţă 9,5 km din Autostrada Transilvania, odată cu finalizarea podului peste Someș, de la Gilău, care permite legarea acestui tronson de restul autostrăzii. Pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Turda lucrările trebuiau finalizate încă din 2016. Tronsonul Gilău-Nădășel a fost terminat în 2017, dar pentru că podul peste Someş nu era construit, acest tronson a fost şters de praf mai bine de un an.

Ce s-ar mai putea finaliza în 2018

Potrivit statisticii Companiei de Drumuri, de la începutul lunii octombrie, până la sfârşitul acestui an ar putea fi finalizate mai multe tronsoane de autostradă şi, eventual, deschise traficului, având în vedere gradul înaintat de realizare al proiectelor. Pe lista potenţialelor tronsoane care au şanse să fie terminate se află:

-Autostrada Bucureşti-Braşov, tronsonul Bucureşti-Ploieşti, un sector de 3 km realizat în proporţie de 87,31%;

-Autostrada Braşov-Borş, Tronson Ogra-Câmpia Turzii, Lot 1, un sector de 3,6 km, realizat în proporţie de 91%;

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 2, un sector de 28,5 km, realizat în proporţie de 95,80%;

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 4, un sector de 22,14 km, realizat în proporţie de 90.58%;

-Autostrada Lugoj-Deva, Lot 3, un sector de 21,14 km, realizat în proporţie de 86%;

786 km de autostradă deschişi traficului are România în prezent, dar 100 de km erau realizaţi înainte de 1989.

Ţara cu DN-uri pietruite şi de pământ

România avea, la finalul anului trecut, 30.125 km de drumuri pietruite şi de pământ, reprezentând 35% din întreaga reţea de drumuri publice la nivel naţional. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 41,4% din lungimea drumurilor erau modernizate şi 48,2% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. Totodată, din totalul drumurilor naţionale, 190 km erau drumuri pietruite, iar 13 km erau de pământ. Drumurile judeţene erau în proporţie de 38,7% drumuri modernizate şi 41,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

Citeşte mai multe despre:   drumuri

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia

Un român devine şef al gigantului bancar american Citi în Rusia
Marius Dorner a fost numit director divizie companii multinaţionale pentru gigantul bancar american Citi în Rusia şi regiunea Rusia, Ucraina şi Kazahstan, informează Ziarul Financiar. El devine director diviziei...

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit

Termenul de depunere a ofertelor pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost prelungit
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a prelungit până la sfârșitul lunii septembrie termenul de depunere a ofertelor pentru contractul de proiectare și...

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie

Scăderi la BVB. Declin puternic la companiile din energie
Scăderi abrupte luni după-amiază la bursa de la Bucureşti: Petrom, minus 5%, Nuclearelectrica şi ONE, minus 1%. Indicele BET scade cu 1%. Declin puternic pe companiile din energie. 18 acţiuni din cele 19 ale...

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani

Peste un milion de firme au fost radiate în ultimii 30 de ani
Peste un milion de firme (1.056.574) au fost radiate în România în ultimii 30 de ani, cele mai multe dispărând de pe piaţă în 2002, 2006 şi 2019, arată o analiză a platformei Termene.ro. Principalul motiv...

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp

Găselnița „Uber”: cum poți deveni propriul tău șef și sclavul altuia în același timp
Galerie Foto Era o noapte geroasă de ianuarie, în 2008, și doi americani se aflau la Paris, pe Champs-Élysée, încercând să cheme un taxi. Ningea în rafale, iar traficul era infernal. Aveau mai puțin de o oră să prindă...

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”

Cine poate bloca PNLD 3 „Anghel Saligny”
PNDL 3, care a devenit mărul discordiei în coaliția de guvernare, a fost votat de Guvern pe repede-înainte, dar cu niște omisiuni procedurale. Nerespectarea procedurilor pentru Ordonanța de Urgență prin care se...

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi

UNSAR: Impactul falimentului City Insurance este semnificativ, dar clienţii sunt protejaţi
UNSAR, reprezentant al companiilor de asigurări din România, vede falimentul City Insurance ca având un impact semnificativ în piaţa localtă de asigurări, dar consideră că piaţa va continua să funcţioneze, ia...

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență

ASF retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. Compania intră în insolvență
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)  a anunțat, vineri, că retrage autorizația de funcționare pentru City Insurance. ASF a constatat incapacitatea de plată a companiei de asigurări, a...

Transelectrica vrea să facă investiţii de 3,73 miliarde de lei până în 2025

Transelectrica vrea să facă investiţii de 3,73 miliarde de lei până în 2025
Transelectrica (TEL) are un plan de investiţii de 3,73 miliarde de lei până în anul 2025, în proiecte precum creşterea capacităţii de interconexiune cu ţările vecine, printr-un mix de finanţare,...

Plăți de circa 400 de milioane de lei pentru investiții realizate prin PNDL

Plăți de circa 400 de milioane de lei pentru investiții realizate prin PNDL
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a plătit vineri aproape 400 de milioane de lei pentru finalizarea a sute de lucrări de investiții realizate prin PNDL 1 și PNDL 2. Ministerul Dezvol...

Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă

Șomajul a fost de 5,1% în trimestrul II din 2020. Peste 62% din populația activă avea un loc de muncă
Rata de ocupare a populaţiei în vârstă de muncă, între 15-64 ani, a fost de 62,4% în trimestrul al doilea al acestui an, cu 1,6% mai mare  față de perioada precedentă, arată datele INS. Circa...

Florin Cîțu vrea creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului

Florin Cîțu vrea creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului
Premierul Florin Cîțu vrea să propună patronatelor creșterea cu 8% a salariului minim înainte de sfârșitul anului.  "Discutăm acum. Vreau să fie aprobat cât mai repede, ca toate...

Ministerul de Finanţe a împrumutat de la bănci suma de 675 milioane lei

Ministerul de Finanţe a împrumutat de la bănci suma de 675 milioane lei
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2030 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 675 milioane lei, cu 175 milioane lei peste nivelul programat, la o dobândă anuală de...

„Planul Butz”, stratagema care a modificat prin ricoșeu aspectul rasei umane

„Planul Butz”, stratagema care a modificat prin ricoșeu aspectul rasei umane
Galerie Foto În 1971, sondajele arătau că Richard Nixon avea să fie reales președinte în SUA. Războiul din Vietnam îi amenința popularitatea acasă, însă o chestiune la fel de importantă pentru alegători era creșterea...

De ce s-au scumpit gazele și energia, pe înțelesul politicienilor mirați

De ce s-au scumpit gazele și energia, pe înțelesul politicienilor mirați
Galerie Foto Cum era de așteptat, explozia prețurilor la energia electrică și gaze a luat prin surprindere Guvernul. În acest scandal, primul gând al premierului Cîțu a fost să lase ca lucrurile să se așeze de la sine,...
Serviciul de email marketing furnizat de