Numărul românilor care au apelat la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut cu 140% în primele nouă luni, faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 1.580. Datele statistice arată că numărul dosarelor rezolvate a crescut de zece ori faţă de finalul celui de al treilea trimestru din 2017.
Numărul cererilor a fost de 3,2 ori mai mare în primele nouă luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut. Acest lucru arată că Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a devenit o opţiune pentru tot mai mulţi români care îşi caută rezolvarea neînţelegerilor pe care le au cu instituţiile financiare.
252 de dosare soluţionate
În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluţie în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, faţă de 25 în aceeaşi perioadă din 2017. „După primele nouă luni, am reuşit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite şi 250 de dosare soluţionate, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, în cadrul unei conferinţe de presă.
90% din cazurile intermediate de CSALB s-au soluţionat cu împăcarea consumatorilor şi bancherilor