x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii În căutarea unui loc de muncă

În căutarea unui loc de muncă

de Diana Scarlat    |    02 Oct 2010   •   00:00
În căutarea unui loc de muncă
Sursa foto: /Thinkstock

Au trecut vremurile când toamna se făceau salturi spectaculoase pe piaţa forţei de muncă, de la un job mai prost plătit la unul pentru care angajatorii ofereau uneori salariu dublu sau de la un loc de muncă pus sub semnul întrebării la unul mai sigur.



Au trecut şi vremurile în care companiile veneau la sfârşitul verii cu cele mai atipice team-buildinguri prin care încercau din răsputeri să-şi motiveze şi să-şi fidelizeze angajaţii pe care şi-i doreau cât mai mult timp în echipă. Acum românii vânează locuri de muncă oriunde, mai ales pe internet, acceptă salarii mici şi chiar contracte pe perioadă determinată. Un studiu reali­zat de site-ul Folderjobs arată că românii încă îşi doresc salarii de peste 3.000 de lei, iar cea mai mare temere a angajaţilor români este legată de pierderea locului de muncă.

Iar ultimul sondaj realizat de site-ul de recrutări Myjobs arată că din ce în ce mai mulţi români caută la începutul acestei toamne un al doilea loc de muncă pe internet, pentru a putea supravieţui. „În luna septembrie, o medie de 23.000 de candidaţi trimit zilnic CV-ul companiilor cu posturi disponibile pe www.myjob.ro. Cifrele sunt de aproape trei ori mai mari faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008 şi cu 20% peste media toamnei lui 2009", spun reprezentanţii Myjob, adăugând că peste 60% din cei 7.000 de respondenţi la întrebările ulti­mului sondaj realizat de site au declarat că îşi caută un al doilea job. În topul 5 al domeniilor unde se înregistrează cea mai mare concurenţă în acest interval se află domeniile Vânzări; Secretariat/ Administrativ; Bănci/ Finanţe; Serviciu Clienţi; Contabilitate, acelaşi ca şi în anii trecuţi, cu inversări de poziţie între locurile 2 şi 3, arată specialiştii Myjob.

Tot la începutul acestei toamne, şapte companii de pe piaţa serviciilor de resurse umane din România au înfiinţat Asociaţia Română a Agenţilor de Muncă Temporară (ARAMT), organizaţie nonprofit, care are ca obiective flexibilizarea condiţiilor de acces pe piaţa muncii şi crearea de noi locuri de muncă. Cele şapte companii sunt Adecco, Agenţia de Servicii Professional, APT Re­sour­ces&Services, Gi Group, Lugera&Makler, Man­power România şi Trenkwalder. Potrivit ARAMT, în 2009 piaţa serviciilor de muncă temporară este estimată la peste 500 de milioane de lei şi peste 12.000 de angajaţi, România având cea mai mică rată a contractelor pe perioadă determi­nată din Europa, cu o medie de 1% faţă de media europeană de 13,5%. „România se află şi în acest domeniu în urma ţărilor europene, legislaţia fiind mult prea restrictivă şi neadaptată la situaţiile cu care se confruntă piaţa", a declarat, într-un comunicat, preşedintele ARAMT, Cristina Rădulescu.

Asociaţia a realizat un memorandum cu pro­puneri pentru modificarea legislaţiei muncii şi va derula, în perioada următoare, demersuri active pentru susţinerea flexibilizării legislaţiei în domeniul muncii temporare. ARAMT doreşte ca o companie să poată apela la angajaţi temporari pentru înlocuirea unui salariat al cărui contract individual de muncă este suspendat, pentru prestarea unor activităţi cu caracter sezonier sau ocazional, cât şi pentru creşterea temporară a activităţii firmei.

×
Subiecte în articol: cariera