x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Galeria Estopia București vă invită la vernisajul expoziției Foreseeing the Present

0
Autor: Magdalena Popa Buluc 10 Sep 2020 - 14:30
Galeria Estopia București vă invită la vernisajul expoziției Foreseeing the Present

Galeria Estopia București vă invită joi, 17 septembrie, între orele 15.00 – 21.00, la vernisajul expoziției de grup Foreseeing the Present*, care prezintă lucrări realizate pe durata ultimelor 6 luni de 7 artiști din portofoliul galeriei - Marina Aristotel, Andrada Feșnic, Juhos Sándor, Sergiu Laslo, Madár Réka, Andrea Tivadar și Edith Torony.

Timpul prezent, depozitar al concretului, dar și al proiecțiilor, viselor, temerilor noastre, este tema acestei expoziții, care își propune să exploreze impactul perioadei recente, marcată de izolare și incertitudini, asupra modului în care lucrează, gândesc și găsesc soluții artiștii în momente de criză. May You Live in Interesting Times – titlul Bienalei de la Veneția de anul trecut, pare, văzut prin lentila perioadei pe care o traversăm, aproape o profeție. În vremuri „interesante”, prezentul se dilată și pare să înghită celelalte dimensiuni ale timpului – „aici și acum e tot ceea ce avem” e un gând care ne înconjoară cu un cert disconfort.

Dar cum trăim acest prezent? Le-am adresat această întrebare artiștilor participanți în expoziție, alături de provocarea de a interpreta, foarte personal și creativ, bula temporală actuală. Rezultatul? Fiecare lucrare expusă poate fi privită ca un „oracol” – unul care vorbește despre preocupările artiștilor, în primul rând, dar și o fereastră deschisă către experiențele în care ne recunoaștem și care conturează, fragmentar, acest „acum” atât de diferit.

Pentru Marina Aristotel, ultimele luni au însemnat o întoarcere la figurativ – pentru ea, prezentul a declanșat o „vânătoare” de spații exotice și umbre, vizibilă în cele două lucrări, Chasing Summer și Chasing Shadows. „Izolarea asta ar trebui să ne învârtă puțin rotițele: nimic nu va mai fi la fel, asta e sigur”, crede Andrada Feșnic, iar într-una din lucrările prezentate, un glob enorm de lumină pare să cuprindă, totuși, speranța reașezării lumii pe făgașul ei... The little things. Fear of losing (Made during the Covid-19 isolation) e metafora unui „cabinet cubic de curiozități miniaturale”, un fel de Arcă a lui Noe prin care Juhos Sándor speră să salveze „lucrurile cu adevărat importante”. Cum arată apocalipsa personală ne arată Madár Réka, într-o seducătoare abordare a unei distopii abstract – alegorice, în timp ce pentru Sergiu Laslo ascunderea chipului și ferirea privirii continuă să reprezinte o metaforă vizuală puternică a sustragerii din realitate, ca în lucrarea Stealing my mind, gently. Convinsă că momentul de acum ne oferă fascinanta „oportunitate a suspensiei timpului”, Andrea Tivadar își concepe noua serie de lucrări, Blurred Abstraction, în zona incertitudinii și a necunoscutului, ca în Uncertain place și Unknown space. O plasă de sârmă transparentă filtrează privirea oricui ar vrea să pătrundă în spațiul interzis (Forbidden place) imaginat de Edith Torony, care continuă în ultimele luni explorarea periferiei urbane și a consumismului haotic, reușind să extragă din toate aceste fragmente exilate la marginea lumii noastre rămășițele unui viitor care ar putea arăta exact ca în lucrarea ei, Synthetic Future.

 

Ne bucurăm să vă anunțăm că Estopia Lugano se va redeschide la începutul lunii octombrie cu expoziția personală a lui Juhos Sándor.

 

*Notă pentru vizitatori: Vă invităm la vernisajul expoziției, joi, 17 septembrie, într-un format adaptat situației actuale, când suntem cu toții parte a unui efort colectiv de a opri răspândirea virusului Covid-19. De aceea, urmând recomandările autorităților, expoziția va putea fi vizitată joi, 17 septembrie, la vernisaj, între orele 15.00 – 21.00, și, începând din 18 septembrie, potrivit programului normal al galeriei, sau cu programare. Expoziția va rămâne deschisă publicului până pe 18 octombrie. Accesul în galerie se face respectând normele de distanțare socială. Purtarea măștii este obligatorie, fie masca proprie sau cea pe care v-o punem la dispoziție la intrarea în galerie.

 

Marina Aristotel s-a născut în 1985, trăiește și lucrează la București.

A studiat pictura la Universitatea Națională de Arte din București, unde a obținut licența în 2015 și masteratul în 2017. Cu o formație inițială de pictor, artista a ales rășina ca material de lucru, experimentând în același timp în zona instalației și a altor materiale și tehnici. Dacă în ultimii ani a privilegiat lucrul cu rășina și asamblajul, focalizându-se în același timp asupra abstracției ca direcție predilectă, cele mai recente lucrări, prezentate în expoziție, readuc preocupările sale în zona picturii figurative. A participat în expoziții de grup, între care, la București, Moarte, Galeria Laborna, Diploma, Palatul Știrbei, Atelier 19&34, Visual Arts Center; Spatial Activity Studio 9, atelier susținut de prof. Slawomir Brzsoska și Rafal Gorczynski, Universitatea din Poznan, UNA Galeria, în 2017; An Abstract Feeling, Galeria 418, București, 2016. Galeria Estopia a prezentat prima sa expoziție personală, Aasamblaj, în 2019, și, mai recent, expoziția Colour Splinters, la Lugano, în 2020.

 

Andrada Feșnic s-a născut în 1987 la Cluj-Napoca, unde trăiește și lucrează.

A studiat pictura la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde a obținut licența în 2016 și masteratul în pictură în 2018. În 2015 a primit o bursă de studii la Central Saint Martins, University for the Arts London. Centrul de Interes din Cluj-Napoca a găzduit expoziția sa personală, Aftermath, în A+ Space, în 2018. A participat la numeroase expoziții de grup și proiecte internaționale, între care Performing the Unconscious, Fred Museum, Londra, în 2015, o expoziție desfășurată pe durata bursei de studii la University of the Arts London. În ianuarie 2019 Galeria Estopia din București a prezentat expoziția personală, Fractured Realities I, urmată de Fractured Realities II, găzduită de Estopia Lugano. Pentru Andrada Feșnic, pictura echivalează cu un veritabil teren experimental definit de straturile suprapuse, de efectul de colaj pictural, de inovația cromatică și de descompunerea atent orchestrată a elementului figurativ.

 

Sergiu Laslo s-a născut în 1993 la Cluj-Napoca, unde trăiește și lucrează.

A studiat pictura la Universitatea de Artă și Design din același oraș. A participat la numeroase expoziții de grup, între care, în 2018, Paintings and Jewelry, Wine Notes, Cluj; Rebellive Art/Conscious, A fashion-infused Art Zine, Budapesta; Eu nu emit carbon, Halucinarium – Triaj creativ, București; Close Encounters of the Ninth Kind, City Art Space and Double Tree by Hilton Cluj. În 2017 și-a prezentat lucrările, între altele, la Going East, Institutul Cultural Român, Londra; Bombastic Cultural Space and Workshop Launloc, Cluj; DIY (Do It Yourself), Spațiul Cultural Gara Mică, Cluj-Napoca. În 2019 Galeria Estopia din București a prezentat expoziția sa personală, Lighting Grey, iar Estopia Lugano a găzduit personala Stolen Moments.

 

Născută în 1981 la Miercurea – Ciuc, Madár Réka trăiește și lucrează la Timișoara.

A absolvit licența și masteratul în pictură la Facultatea de Arte Plastice, Universitatea de Vest din Timișoara. Între expozițiile sale personale se numără Plastic People, la Galeria Calina din Timișoara, în 2009, Vernissage, la Galeria d’Ancona Budis din București, în 2011, Borders, la Galeria Pygmalion din Timișoara în 2012 și Re-wild, la Galleria MAG din Como, Italia, în 2016. A expus în proiecte de grup la Halele TIMCO, Timișoara, Atelier 030202, București, Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, Galeria Delta din Arad și la târgurile de artă St-Art din Strasbourg, Franța, și Art Market Budapest. Galeria Estopia din București a găzduit expoziția ei personală, Dissection, în 2019. Dacă în ultimii 5 ani Réka s-a remarcat în zona artei figurative, cu o abordare inovativă, cu accente supra- și hiperrealiste, cu ecouri din pop art, artista experimentează în prezent la interferența cu arta abstractă.

 

Juhos Sándor s-a născut în 1974 la Cluj-Napoca, unde locuiește și lucrează.

În 2003 a absolvit secția Pictură a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, iar în 2005 a obținut masteratul în aceeași specializare. În 2009 și-a susținut teza de doctorat cu titlul Reprezentarea figurii umane în spațiul virtual. 2008 este anul în care Sándor fixează retrospectiv trecerea de la statutul romantic de „artist flămând” la ceea ce avea să devină în ultimii 10 ani marca sa vizuală dominantă: natura statică, un gen care avea să-i contureze un profil cu totul special între artiștii generației sale. Și-a prezentat lucrările în expoziții personale, la Cluj, la Korunk Studio Gallery (Mixed Antimedia, 2011); Kaja Tanya (Paintings and Butterflies, 2014); Bazis Contemporary, Fabrica de Pensule (Death of Hummingbird, 2015), și Galeria Nano (Fragile Equations, 2015, și Act Anima (Galeria Nano / Centrul de Interes, împreună cu Andras Szabo, în 2017). În 2019 Galeria Estopia din București i-a găzduit expoziția personală Abundance.

 

Andrea Tivadar s-a născut în 1991 la Botiz, Satu-Mare, trăiește și lucrează la Cluj-Napoca.

A obținut licența și masteratul în pictură la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde în prezent își definitivează doctoratul. A participat la numeroase expoziții de grup, între care The Existential Space of Virtuality, Galeria Deák Erika, Budapesta, Tra segno e colore, Accademia di Romania in Roma, Do It Yourself, Spațiul Cultural Gara Mică, Cluj-Napoca, în 2016; Noul locatar, Centrul de Interes, Cluj-Napoca, Breaking Rules, Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, în 2017; Meanwhile in Painting, Budapest Galéria și Imaginea în pictură. Despre ieșirea în realitate, Galeria Quadro, Cluj-Napoca, în 2018. Galeria Estopia din București a prezentat în 2019 expoziția ei personală, Abstract Fluidity. Substituind abordarea figurativă cu o formă de „creație sintetică”, de abstractizare a realității, artista este convinsă că „arta este cea mai sinceră expresie a vieții reale”. Dar ceea ce vedem în lucrările ei nu e nici pe departe „realitatea” în sensul convențional: într-un joc fascinant de forme și volume, Andrea Tivadar restituie pe pânză mai degrabă o reinterpretare esențializată a realității imaginate sau inventate.

 

Edith Torony s-a născut în 1988 la Timișoara, unde locuiește și lucrează.

Este absolventă a secției de Pictură, Facultatea de Arte și Design, Universitatea de Vest din Timișoara, unde a obținut și diploma de masterat, în aceeași specializare, în 2012. Este membră a Uniunii Artiștilor Plastici, secția Pictură, filiala Timișoara, din 2011. Și-a prezentat lucrările în expoziții personale la galeriile Forma, Deva, 2019; Pygmalion, în 2018, Zid Gallery, în 2016, și Galeria Calpe, în 2014, la Timișoara. A participat la numeroase expoziții de grup, între care la Galeria Triade, Galeria Helios, Timișoara; Muzeul de Artă din Arad; Muzeul de Artă din Cluj-Napoca; Parlamentul European, Bruxelles; Galerie Marzia Frozen, Berlin etc. A obținut premiul I pentru Pictură la Bienala Internațională Meeting Point de la Arad în 2017. Galeria Estopia a găzduit expoziția ei personală, Hybrid Playground, în 2019. La limita între abstract și figurativ, lucrările lui Edith Torony ne invită  într-o călătorie în universul bizar al periferiei urbane, într-o recompunere alegorică a efectelor devastatoare ale invaziei junk și consumismului asupra spațiului nostru de locuit.

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Evenimente online în cadrul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest: Masterclass Naomi Kawase, Managing Talents, Works in Progress

Evenimente online în cadrul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest: Masterclass Naomi Kawase, Managing Talents, Works in Progress
Galerie Foto Les Films de Cannes à Bucarest vă invită să decoperiți în cadrul celei de-a 11-a ediții ale sale una dintre cele mai intrigante și mai inclasabile cineaste moderne: Naomi Kawase. Aceasta va susține un...

Achiziții fabuloase pe piața de artă în vremea pandemiei

Achiziții fabuloase pe piața de artă în vremea pandemiei
Galerie Foto Adjudecat! Sotheby's și Banksy, un cuplu de 6,4 milioane de lire, pentru Show Me The Monet   Opera Show Me The Monet, semnată de Banksy, a fost vândută cu 6,4 milioane de lire și este o declarație...

„Servants”, premiat pentru coloana sonoră la Film Fest Gent Cristian Lolea, unul dintre compozitori

 „Servants”, premiat pentru coloana sonoră la Film Fest Gent  Cristian Lolea, unul dintre compozitori
Galerie Foto Servants/ Servitorii, în regia lui Ivan Ostrochovský, un film noir despre colaborarea preoților cu regimul totalitar, cu Vlad Ivanov pe afiș, continuă să adune premii importante în traseul său prin festivaluri. P...

Mariana Nicolesco - Omagiu Centenarului Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor

Mariana Nicolesco - Omagiu Centenarului  Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor
O celebrare excepţională în lumea artei – ca omagiu la Centenarul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: Festivalul şi Concursul Naţional al Liedului Românesc. Iniţiată de soprana Mariana...

Centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, sărbătorit de Filarmonica „George Enescu”

Centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, sărbătorit de Filarmonica „George Enescu”
Filarmonica „George Enescu” aniversează centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România printr-un concert omagial. În toamna anului 1920, la sediul Conservatorului bucureştean s-a înființat...

„Valentina Rusu Ciobanu. O sută de ani de la naștere”, la Palatul Suțu

„Valentina Rusu Ciobanu. O sută de ani de la naștere”, la Palatul Suțu
Muzeul Municipiului București va găzdui la Palatul Suțu (Bd. Ion C. Brătianu, nr 2), începând cu data de 5 noiembrie 2020, o expoziție excepțională, dedicată celei mai importante pictorițe din Basarabia care,...

„NU stă pe Strada Speranţei, căutaţi adresa!” – Corina Chiriac, la aniversare

„NU stă pe Strada Speranţei, căutaţi adresa!” – Corina Chiriac, la aniversare
Galerie Foto Azi nu mai primeşte scrisori pe Strada Speranţei, la parter, dar după august 1983, când a fost lansată celebra melodie „Strada Speranţei”, Corina Chiriac primea constant foarte multe scrisori pe plicul cărora...

Jurnalul vă oferă miercuri un roman polițist care vă va ține cu sufletul la gură: ”Insomniile unui prinț valah”

Jurnalul vă oferă miercuri un roman polițist care vă va ține cu sufletul la gură: ”Insomniile unui prinț valah”
Jurnalul apare miercuri însoțit de o carte-thriller marca Eliza Roha! Personajul romanului, medicul de succes Vlad Ionescu, o combinație a aristocrației germane și a osului de domn valah, caută adevărul despre...

Un nou volum din ”Istoria serviciilor secrete”, luni, cu Jurnalul

Un nou volum din ”Istoria serviciilor secrete”, luni, cu Jurnalul
Volumul 3 al cărții ”Istoria serviciilor secrete de la Cuza la Ceaușescu”, care apare astăzi cu Jurnalul, vine cu informații colosale despre familia dictatorului și despre Revoluție. Aflați cum a vrut Elena...

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema
Netflix si Apple TV se luptă să cumpere ultimul film al lui James Bond, mai ales după zvonul lansat de criticul de film Drew McWeeny, pe Twitter. „No time to die” este al 25-lea şi ultimul film din franciză. ...

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani. Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani.  Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate
Galerie Foto Valentina Rusu Ciobanu este un geniu al picturii din Basarabia, o pictoriță care se bucură de un profund respect și o mare iubire în Republica Moldova. Cu toate acestea, Valentina Rusu Ciobanu este un nume...

Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”

 Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”
Galerie Foto Unul dintre cei mai importanți actori culturali din Republica Moldova, Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” din Chișinău aniversează 10 ani de activitate. Cu acest prilej, ICR Chișinău a organizat o...

O călătorie la bordul mașinii timpului, prin istoria animației olandeze, la cea de-a 15-a ediție Animest

O călătorie la bordul mașinii timpului, prin istoria animației olandeze, la cea de-a 15-a ediție Animest
Galerie Foto Seducătoare și revoluționară, în ultimii 100 de ani industria animației olandeze s-a dezvoltat într-un ritm impresionant, cucerind juriile marilor festivaluri ale lumii prin abordări temerare și tehnici...

Festivalul George Enescu și Filarmonica din Londra vorbesc despre George Enescu în al treilea episod al seriei 'Who Is Romania', prezentată de britanica Tessa Dunlop

Festivalul George Enescu și Filarmonica din Londra vorbesc despre George Enescu în al treilea episod al seriei 'Who Is Romania', prezentată de britanica Tessa Dunlop
Galerie Foto Seria de filmulețe de promovare a României pe plan internațional, realizată de doctorul în istorie Tessa Dunlop, continuă vineri, 23 octombrie, cu un nou episod, dedicat de acesată dată compozitorului George...

Diva Anna Netrebko, vindecată de Covid, s-a întors la Teatro alla Scala, într-un concert extraordinar

Diva Anna Netrebko, vindecată de Covid, s-a întors la Teatro alla Scala, într-un concert extraordinar
Galerie Foto În Italia, regina belcanto, Anna Netrebko, a revenit zilele trecute pe scena La Scala, după izolarea cauzată de virusul Covid, la aproape un an după ce interpretase pe marea scenă italiană...
Serviciul de email marketing furnizat de