Jurnalul.ro Fun Formula matematică a celibatului

Formula matematică a celibatului

de Sînziana Stancu    |    25 Ian 2010   •   00:00

Un tânăr britanic care face studii de matematică la Universitatea Warwick a găsit explicaţia celibatului său printr-o formulă matematică.

Peter Backus, de 30 de ani, urmează să-şi publice teza sa, intitulată "De ce nu am o prietenă", după ce a petrecut trei ani de celibat. Pentru a-şi putea explica acest lucru, el a folosit o formulă matematică, bazată pe ecuaţia (lui) Drake, scrie presa franceză. Această ecuaţie a fost formulată de profesorul emerit Frank Drake, în 1960, care a predat astrofizica şi astronomia la Universitatea California din Santa Cruz, pentru a încerca să estimeze numărul de civilizaţii extraterestre din galaxia noastră, civilizaţii care ar putea intra în legătură cu noi.

ACUL ÎN CARUL CU FÂN
Aplicată de data aceasta de Backus pentru a afla de ce nu se poate "lipi" şi el măcar de o singură femeie de pe Pământ sau din ţara lui, el a aflat că din aproximativ 30 de milioane de femei câte sunt în Marea Britanie, numai cu 26 s-ar potrivi pentru a forma un cuplu. Dar cum să cauţi acul în carul cu fân şi să-l mai şi găseşti?!... Backus a mers mai departe cu calculele personale, rezumându-se numai la Londra, oraşul unde locuieşte. A luat în calcul segmentul de celibatare cu vârsta cuprinsă între 24 şi 34 de ani.

Aplicând ecuaţia Drake, el a constatat că, la o ieşire în oraş, are 0,0000034% şanse să-şi întâlnească partenera, altfel spus, o şansă la 285.000 de femei. "Nu e chiar super!", s-a autoironizat el. Backus a adaptat ecuaţia Drake (N = R* x Fp x Ne x Fi x Fc x L, pentru cunoscători, n.r.) , incluzând o întâlnire ideală şi procentajul de femei pe care le-ar găsi atrăgătoare.

Subiecte în articol: lumea