x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget CivCity: Rome

CivCity: Rome

24 Aug 2006   •   00:00
CivCity: Rome

JOCURI > SIM-BUILDER
CivCity: Rome este o combinatie de Caesar III, Stronghold 2 si Civilization, rezultata din colaborarea celor de la Firefly Studios cu Firaxis Games. Primul element imprumutat din seria Civilization este arborele tehnologic, care nu este atat de vast ca acela din Civilization IV, insa acest lucru nici nu este necesar. Numarul si tipul tehnologiilor din CivCity: Rome au fost gandite in asa fel
JOCURI > SIM-BUILDER
CivCity: Rome este o combinatie de Caesar III, Stronghold 2 si Civilization, rezultata din colaborarea celor de la Firefly Studios cu Firaxis Games. Primul element imprumutat din seria Civilization este arborele tehnologic, care nu este atat de vast ca acela din Civilization IV, insa acest lucru nici nu este necesar. Numarul si tipul tehnologiilor din CivCity: Rome au fost gandite in asa fel incat sa nu aduca mari batai de cap din punct de vedere economic, avand in vedere ca durata cercetarii lor si costurile aferente sunt reduse, comparativ cu alte elemente de gameplay. Efectele lor usureaza insa in mod sensibil munca jucatorului in a crea un oras de vis, chiar daca in timpul campaniei single-player exista anumite limitari privind numarul tehnologiilor ce pot fi descoperite.

CAUTAREA FERICIRII

Ca si in alte titluri ale genului, CivCity: Rome se invarte in jurul unui concept, numit aici City Happiness, ce are doua roluri: cauza si scop. Cauza fiindca un indice mare de City Happiness duce la cresterea numarului de imigranti care vin sa se stabileasca in oras; scop, deoarece el masoara fidel nivelul de civilizatie al orasului respectiv, nivel influentat de o serie de factori. Primul sunt salariile al caror cuantum determina daca suma de bani de care dispuneti ia un trend crescator sau descrescator. In cazul in care ajungeti la zero cu finantele, puteti beneficia de unul sau chiar de trei imprumuturi, in functie de nivelul de dificultate. De mentionat ca acesta din urma influenteaza si frecventa unor evenimente cu consecinte deloc fericite pentru oras, cum ar fi rascoalele, cutremurele, bolile sau incendiile.

CONSTRUCTII

Al doilea factor sunt ratiile de mancare. Pe langa faptul ca diversitatea acestora afecteaza prosperitatea cetatenilor, cresterea numarului lor influenteaza semnificativ City Happiness, insa, in acest caz, depozitele de mancare se vor goli repede, ducand la plecari in masa ale locuitorilor. Solutia este sa aveti intotdeauna cat mai multe ferme si magazine de mancare si sa acordati prioritate tehnologiilor care maresc productivitatea acestora.

TIMP LIBER

Un al treilea factor este timpul de lucru. Cu cat acesta este mai mare, cu atat productivitatea va creste substantial. Exista insa si reversul medaliei: prea multa munca duce la reducerea timpului liber, alocat achizitionarii de bunuri pentru mentinerea sau dezvoltarea locuintelor. O biata coliba are mai putini locuitori, insa genereaza mai putini bani sub forma de taxe. Pe de alta parte, un ansamblu de vile constituie un adevarat izvor de bani, dar si pretentiile locuitorilor lor sunt pe masura. Cerintele minime de sistem sunt: Procesor la 3 GHz, 1GB RAM si o placa video 3D cu 128 MB, compatibila DirectX 9.0c

PLUSURI
  • Unele cladiri, odata imbunatatite, ocupa mai putin spatiu, altele pot fi mutate
  • Muzica placuta
  • O provocare decenta pentru novicii genului
  • Combinatie buna de Caesar III si Civilization
  • MINUSURI
  • Unele cladiri ar fi trebuit sa fie mai diferentiate
  • Pozitionare inexacta a cursorului in rezolutii mai mari de 1024x768
  • Gradinile, statuile si fantanile pot fi construite in orice zona a hartii
  • Interfata putea fi mai ergonomica, lipsesc shortcuturile
  • Insuficient de provocator pentru fanii genului
  • ×