x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Eu şi avatarul meu

Eu şi avatarul meu

de Mihai Manole    |    06 Sep 2008   •   00:00
Eu şi avatarul meu

TEHNOLOGIE ● High-tech pentru un control desăvîrşit
Nivelul la care a ajuns tehnologia permite acum o relaţie mai strînsă între un gamer şi personajele sale din lumi virtuale. Putem transmite avatarurilor chiar şi sentimentele noastre.



TEHNOLOGIE ● High-tech pentru un control desăvîrşit
Nivelul la care a ajuns tehnologia permite acum o relaţie mai strînsă între un gamer şi personajele sale din lumi virtuale. Putem transmite avatarurilor chiar şi sentimentele noastre.

Lumile virtuale "muşcă" tot mai mult din existenţa reală a internauţilor, fie că e vorba despre jocuri video cu teme fantastice, cu dragoni, elfi sau luptători din comandourile viitorului, fie despre o copiere cît mai fidelă a lumii reale, cu avantajul că un timid în viaţa de zi cu zi are şansa de a juca rolul unui aventurier nocturn sau un vînzător la butic poate ajunge în ipostaza unui magnat petrolier. Direcţia în care evoluează tehnologia care face posibil acest univers paralel pare a fi dată de principiul "totul e permis, totul e posibil". Şi dacă într-un orizont temporal de cîteva zeci de ani se pare că vom putea vorbi de relaţii sentimentale, dar şi sexuale între roboţi, invenţiile din zilele noastre pun încă în centru omul şi dorinţa acestuia de a controla cît mai uşor universul virtual. Este cazul unui nou produs rezultat din combinarea tehnologiei cu neurologia: căştile Epoc, realizate de compania Emotiv, dispozitiv ce oferă utilizatorului puterea de a mişca obiecte doar cu puterea minţii. Evident, obiecte generate de calculator. Cei 16 senzori încorporaţi în cască măsoară activitatea electrică a creierului, detectează mişcările capului şi înregistrează expresiile faciale şi starea de spirit a "purtătorului". Tehnologia va permite în felul acesta ca personajele din lumile virtuale, cunoscute sub numele de avataruri, să fie o reprezentare mult mai fidelă a celor care le gestionează. Căştile vor avea parte de lansarea comercială abia spre sfîrşitul anului, la pachet cu un joc special conceput pentru a le exploata potenţialul.

AVATARURI. Tot în această categorie a aplicaţiilor ce urmăresc sincronizarea avatarurilor cu "proprietarii" lor face parte şi un program dezvoltat de cercetători britanici, program care poate recunoaşte reacţii de tipul strănutului, rîsului sau plînsului, reacţii pe care le transferă automat caracterelor virtuale în momentul în care utilizatorul le experimentează. Potrivit newscientist.com, software-ul corelează anumite caracteristici audio cu expresii faciale relevante, rezultînd un model care animează automat un avatar corespunzător cu reacţia înregistrată.

PRIN CLIPIT. La capitolul "tehnologia care simplifică totul" a fost demonstrată, nu cu mult timp în urmă, o modalitate de a controla iPod-ul doar prin clipit. Un cercetător japonez a conceput un dispozitiv constînd dintr-un chip de computer şi cîţiva senzori cu infraroşu care este atît de mic încît ar putea fi încorporate în rama ochelarilor. În funcţie de felul clipitului, aparatul controlează funcţionarea iPod-ului, tehnologia urmînd să fie adaptată şi pentru folosirea celularelor, a scaunelor cu rotile sau a roboţilor.

×
Subiecte în articol: IT