x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Jurnalism versus bloging

Jurnalism versus bloging

de Irina Cristea    |    14 Iun 2007   •   00:00
Jurnalism versus bloging

A avea un blog va fi un amănunt de viaţă la fel de nesemnificativ ca mersul la cumpărături. Cănd se vor intălni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru că vor şti deja tot ce se intămplă in viaţa cunoscuţilor, prin intermediul blogurilor.



Corespondenţă din Bruxelles
A avea un blog va fi un amănunt de viaţă la fel de nesemnificativ ca mersul la cumpărături. Cănd se vor intălni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru că vor şti deja tot ce se intămplă in viaţa cunoscuţilor, prin intermediul blogurilor.


Mass-media tradiţionale vor supravieţui numai dacă vor şti să se adapteze noilor tehnologii şi vor include in conţinutul lor elemente originale şi accente personale. Cam aşa va arăta lumea comunicării şi informaţiei peste cinci ani, potrivit estimărilor făcute la Summit-ul European al Comunicării, care a avut loc in Bruxelles. La dezbaterea privind noile media şi impactul lor asupra "regulilor jocului" au luat parte specialişti in comunicare, atăt din mass-media tradiţionale (Michael Williams de la editia europeană a Wall Street Journal), căt şi din companii (Dirk Delmartino, expert Microsoft) sau direct din "lumea" media alternative (Gabriel McIntyre, fondatorul xolo.TV şi Pawel Wujec de la agora.pl). Alături de ei s-a aflat şi europarlamentarul Corina Creţu, singurul reprezentant al Romăniei din grupul vorbitorilor invitaţi la summit.
Acest tip de comunicare, mai puţin tradiţională, a inceput să afecteze direct viaţa politică. Un bun exemplu - rolul blogurilor in campania electorală pentru prezidenţialele din Franţa, din luna mai, a spus Corina Creţu.


STRATEGIE.
Statisticile arată că in fiecare secundă apar pe internet 100.000 de postări. La Wall Street Journal, nimeni nu avea blog in urmă cu doi ani, iar acum 10 jurnalişti scriu in paralel in ediţia printată a ziarului şi in "blogosfera". Cu toate acestea, "va mai dura pănă cănd bloggerii vor dobăndi recunoaştere şi 15.000 dintre ei, de pildă, vor fi trataţi ca un singur reporter de la WSJ", s-a arătat convins Pawel Wujec. Strategie greşită pentru cei care vor să-şi vadă informaţiile publicate, pentru că "aceşti oameni, bloggerii, sunt pasionaţi de domeniul pe care şi-au construit blogul. Dăndu-le informaţii, vei fi răsplătit pentru că sunt mai uşor de contactat decăt reporterii şi mai uşor de interesat", a explicat Wujec.element pasiv. "Bloggerii nu sunt doar un public, un element pasiv. Prin ei iţi poţi transmite mesajul mai bine decăt prin media tradiţionale. Ei pot deveni «evangheliştii» tăi", a spus şi Neville Hobson, expert in comnicare şi vicepreşedinte al firmei de marketing Crayon, "disponibilă" in jocul Second Life.

In ciuda acestei concurenţe tot mai intense a surselor alternative de informare, ziarele şi televiziunile nu ar trebui să se simtă ameninţate cu dispariţia. "In prezent, citesc mult mai multe bloguri decăt in urmă cu cinci ani, dar mi-am menţinut interesul faţă de mass-media tradiţionale", a spus Dirk Delmartino. De aceeaşi părere s-a arătat Corina Creţu, convinsă că "publicul este şi va rămăne ataşat de modalităţile tradiţionale de informare. Ce se va schimba? Va creşte diversitatea conţinutului şi o dată cu ea implicarea publicului".
E drept, piaţa informaţiei şi comunicării va creşte, dar este loc suficient sub soare pentru toată lumea, au concluzionat participanţii la dezbatere.

×
Subiecte în articol: IT