Într-un top al celor mai bine cotate douăzeci de pagini de Internet din România, se regăsesc patru site-uri de cumpărături şi unul de pariuri online, precum şi unul care promite o îmbogăţire rapidă, din faţa calculatorului, scrie Antena 3.
În clasament, Google, cel mai cunoscut motor de căutare din lume, se află pe prima poziţie la nivel mondial. Gigantul american îşi menţine supremaţia şi pe piaţa din România, atât versiunea internaţională a site-ului cât şi cea în limba română regăsindu-se în topul celor mai bine cotate douăzeci de pagini de Internet din ţara noastră.
În România, la fel ca şi în clasamentul global, pe locul secund se clasează Facebook.com, cea mai folosită reţea de socializare din lume, cu peste 1.2 miliarde de utilizatori în fiecare lună. Site-ul se află pe podium şi în Ungaria şi în Serbia, unde ocupă chiar prima poziţie, însă cifrele nu sunt la fel de impresionante în Ucraina şi în Republica Moldova, unde Facebook îşi împarte numărul de utilizatori cu reţelele de socializare rusofone, Vk.ru şi Odnoklassniki.ru.
Pe lângă Google, cu versiunea internaţională şi cea locală, şi Facebook, încă două pagini de Internet se regăsesc între cele mai bine cotate zece site-uri, atât la noi cât şi în statele din regiune. Este vorba despre Youtube.com, platforma deţinută de Google, unde utilizatorii pot să încarce, să vizualizeze şi să partajeze clipuri video şi despre Wikipedia.org, enciclopedia online, care are un conţinut gratuit şi este disponibilă tuturor, atât pentru utilizare, cât şi pentru dezvoltare.
Cumpărăturile şi pariurile online, în topul preferinţelor românilor
Bet365.com, un site de pariuri online, se clasează pe locul al optulea în România, ţara noastră fiind din singura din regiune care include un site de acest fel în primele zece poziţii din clasament.
Filelist.ro, cel mai mare site peer-to-peer din România, care facilitează partajarea de fişiere între utilizatori, des criticat pentru presupusa înlesnire a pirateriei online, ocupă poziţia a zecea în topul celor mai bine cotate pagini de Internet de la noi. O situaţie asemănătoare e întâlnită şi în Bulgaria, unde Zamunda.net se află pe locul al şaptelea.
Site-urile de anunţuri şi cumpărături online ocupă patru dintre primele douăzeci de poziţii în clasamentul autohton, pe lângă eMag.ro, liderul pieţei de comerţ electronic, care se află pe locul 15, în top 20 regăsindu-se şi Mercador.ro, locul 9, Tocmai.ro, locul 12 şi Okazii.ro, locul 18. Utilizatorii din România par, mai degrabă, interesaţi de chilipiruri decât de cumpărături în sine, eMag fiind singura dintre cele patru pagini de Internet care se axează exclusiv pe comercializarea de produse noi.