În ţara noastră doar 3% din populaţie face cumpărături online, potrivit
datelor furnizate de Eurostat, Biroul de Statistică al Comunităţilor
Europene.
În ţara noastră doar 3% din populaţie face cumpărături online, potrivit datelor furnizate de Eurostat, Biroul de Statistică al Comunităţilor Europene.
Potrivit acestor informaţii, 24% dintre români au utilizat internetul în ultimele trei luni anterioare efectuării sondajului, în 2007, dar numai 3% au făcut cumpărături pe internet anul trecut, faţă de 30%, cât este acest indicator la nivelul Uniunii Europene. La capitolul internet banking pare că am sta ceva mai bine, procentul celor care au făcut astfel de operaţiuni ajungând la 7%. Şi media europeană în acest domeniu este însă mai mare, de 44%.
Printre cei mai deschişi posibilităţilor de achiziţii online sunt olandezii, danezii, suedezii şi britanicii, cu peste 50% din populaţie făcând cumpărături online. Bineînţeles, clasamentul este încheiat de România şi Bulgaria, la egalitate. Temerile privind securitatea tranzacţiilor pe internet sunt unul dintre principalele motivaţii ale reticenţei utilizării acestui tip de serviciu. În UE, o persoană din opt evită cumpărăturile pe internet din cauză acestor temeri. Românii sunt ceva mai… curajoşi, doar 1% fiind speriaţi de acest aspect.
La malware… ståm bine. Un alt domeniu acoperit de sondajul Eurostat este cel al atacurilor cu viruşi. La acest capitol, România se situează la nivelul mediei din Uniunea Europeană, care indică faptul că un sfert dintre internauţi au fost victimele unui astfel de atac anul trecut. Cele mai frecvente astfel de situaţii se întâlnesc în Lituania (41% dintre utilizatori), Slovenia şi Malta.
Potrivit acestor informaţii, 24% dintre români au utilizat internetul în ultimele trei luni anterioare efectuării sondajului, în 2007, dar numai 3% au făcut cumpărături pe internet anul trecut, faţă de 30%, cât este acest indicator la nivelul Uniunii Europene. La capitolul internet banking pare că am sta ceva mai bine, procentul celor care au făcut astfel de operaţiuni ajungând la 7%. Şi media europeană în acest domeniu este însă mai mare, de 44%.
Printre cei mai deschişi posibilităţilor de achiziţii online sunt olandezii, danezii, suedezii şi britanicii, cu peste 50% din populaţie făcând cumpărături online. Bineînţeles, clasamentul este încheiat de România şi Bulgaria, la egalitate. Temerile privind securitatea tranzacţiilor pe internet sunt unul dintre principalele motivaţii ale reticenţei utilizării acestui tip de serviciu. În UE, o persoană din opt evită cumpărăturile pe internet din cauză acestor temeri. Românii sunt ceva mai… curajoşi, doar 1% fiind speriaţi de acest aspect.
La malware… ståm bine. Un alt domeniu acoperit de sondajul Eurostat este cel al atacurilor cu viruşi. La acest capitol, România se situează la nivelul mediei din Uniunea Europeană, care indică faptul că un sfert dintre internauţi au fost victimele unui astfel de atac anul trecut. Cele mai frecvente astfel de situaţii se întâlnesc în Lituania (41% dintre utilizatori), Slovenia şi Malta.
Citește pe Antena3.ro