Vodafone România a înregistrat în anul fiscal 2009/2010, încheiat la 31 martie, o scădere cu 25% a profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA), la 396 milioane euro. Veniturile din servicii au coborât cu 20%, respectiv 891,4 milioane euro.
Numărul clienţilor noi înregistraţi de Vodafone România în anul fiscal 2009/2010 s-a situat la 142.000, ajungând la un total de 9,73 milioane clienţi. Comparativ cu anul 2008/2009, operatorul şi-a majorat baza de clienţi cu 1%. Din total, la finalul lui martie 38% erau clienţi ai serviciilor pe bază de abonament, iar restul de 62% utilizatori ai Cartelei Vodafone."La sfârşitul unui an plin de provocări, în care întreaga economie a resimţit impactul crizei economice, veniturile noastre au înregistrat o diminuare cu 20% faţă de anul financiar anterior, urmând tendinţa descrescătoare a industriei telecomunicaţiilor din România", a declarat azi directorul executiv al companiei, Liliana Solomon.
Comparativ cu trimestrul incheiat la 31 decembrie 2009, la data de 31 martie 2010 veniturile din servicii au scazut cu 10%, iar numărul de clienti a crescut cu 67.000.
"Rata de scădere a veniturilor de la un trimestru la altul s-a diminuat, dar nu putem vorbi deocamdată despre o revenire a pieţei.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) total a atins valoarea de 7,7 euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2010, comparativ cu 9,8 euro la finele lui martie 2009, corespunzător unei reduceri de 21,3% de la un an la altul. ARPU mobil a ajuns la 7,6 euro în aceeaşi perioadă, faţă de 9,7 euro în anul fiscal precedent, în scădere cu 21,1%.
Orange
Veniturile Orange România au scăzut cu 10,2% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 237 milioane de euro, în timp ce numărul clienţilor companiei s-a majorat în acest interval cu 7%, la 10,8 milioane.
ARPU (în cele 12 luni încheiate la sfârşitul perioadei analizate) a fost de 88 de euro în primul trimestru al acestui an, faţă de 114 euro la finele perioadei corespunzătoare din 2009, respectiv 92 euro la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut.
Numărul clienţilor Orange România a scăzut uşor în primele trei luni ale anului, comparativ cu nivelul de la sfârşitul lui 2009, când compania avea peste 10,99 milioane de utilizatori, potrivit datelor prezentate în raportul interimar al grupului France Telecom, din care face parte şi Orange.
Cosmote
Veniturile Cosmote România au crescut cu 13,3% în primul trimestru, la 114,8 milioane euro, datorită numărului mai mare de clienţi pe bază de abonament, dar profitul a coborât cu 56,3%, la 6,6 milioane euro, afectat de integrarea operaţiunilor Zapp şi de cheltuielile mai ridicate.
Compania a înregistrat în primul trimestu al anului trecut venituri de 101,3 milioane euro şi un profit de 15,1 milioane euro.
Numărul clienţilor Cosmote România a crescut în primul trimestru la 7,2 milioane, potrivit raportului prezentat de OTE, reprezentând o creştere de 4% comparativ cu cifra de 6,92 milioane de utilizatori raportată la finele anului trecut. 21% dintre clienţii companiei sunt în regim postpaid (abonamente).