Peste 800 de expozanţi din 27 de ţări şi-au prezentat inovaţiile şi noi concepte din domeniul tehnologiei informaţiei la CEATEC Japonia, cel mai mare târg de profil din Asia.
Peste 800 de expozanţi din 27 de ţări şi-au prezentat inovaţiile şi noi concepte din domeniul tehnologiei informaţiei la CEATEC Japonia, cel mai mare târg de profil din Asia.
Târgul CEATEC (Combined Exhibition of Advanced Technologies) este renumit ca fiind prilejul afişării gadgeturilor de ultimă generaţie, a tehnologiilor high-tech din categoria lifestyle. Adică cele care prezintă un interes imediat pentru consumator. Şi renumele s-a respectat şi în acest an. Principala temă a evenimentului a constituit-o convergenţa din lumea digitală şi influenţa acestei tendinţe în stilul de viaţă al oamenilor. Aşa cum era de aşteptat, noul curent "verde" din industria IT&C a ocupat şi el un loc important şi în cadrul acestei expoziţii, fiindu-i alocat un pavilion special. În deschiderea evenimentului a avut loc de altfel ceremonia de premiere a produselor şi soluţiilor tehnologice ecologice, premii acordate de Consiliul pentru Promovarea unui IT Verde.
De la telefoane la display-uri
Una dintre vedetele expoziţiei a fost modelul original de telefon realizat de Fujitsu şi DoCoMo, aflat încă în stadiul de prototip. Este vorba de un celular care poate fi separat în două unităţi, una corespunzătoare ecranului de tip touchscreen sşi cealalta corespunzătoare tastaturii, acestea comunicând prin Bluetooth. Telefonul este foarte flexibil când vine vorba de modul în care poate fi configurat, caracteristică pe care mizează de altfel în condiţiile în care utilizatorii moderni au tendinţa de a reduce cât mai mult volumul şi numărul dispozitivelor pe care trebuie să le poarte zilnic cu ei.Alte prezenţe spectaculoase la CEATEC 2008 au venit din zona ecranelor. În această categorie, Sony a prezentat prototipul unui ecran de tip OLED (Organic light-emitting diode) cu o grosime de numai 3 mm. Tehnologia OLED prezintă avantajul unei eficiente energetice superioare celei folosite în cazul LCD-urilor sau plasmelor şi, deşi se considera la apariţia ei că nu are şanse să devină un concurent serios pe piaţa display-urilor cu diagonala mare, tot mai multe companii, printre care NEC, Sony şi Samsung, cercetează acest domeniu. Pe de altă parte, operatorul japonez KDDI, de exemplu, a adaptat această tehnologie pentru a putea fi folosită ca alternativă pentru ecranele telefoanelor mobile, prezentand în cadrul expoziţiei un prototip cu o
Diagonală de numai 3,1 inci.
Ecranele cu redare tridimensională au avut şi ele o reprezentare serioasă, Panasonic venind cu un sistem home theatre 3D de înaltă definiţie, care impune însă utilizarea unor ochelari speciali pentru a observa efectul stereoscopic. De asemenea, compania NEC a prezentat un model de LCD de 9 inci care nu mai obliga utilizatorul să poarte acest accesoriu.Casa digitală
Şi pentru că această expoziţie intenţionează să ofere vizitatorilor idei cât mai clare despre cum s-ar putea defini un stil de viaţă adaptat noilor tehnologii, aceştia au avut la standul Panasonic o imagine a vieţii high-tech.O casă în care toate dispozitivele electronice sunt interconectate, un perete-ecran pe care îşi găseşte locul, printre altele, o plasmă cu diagonală de 150 de inci, un program computerizat de... fitness cu programe video adaptate pentru fiecare membru al familiei, pe post de instructor. Şi, evident, nu lipseşte un program de monitorizare şi de eficientizare a consumului energetic.
Citește pe Antena3.ro