x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se clasifică ceva ce nu există: de interes național, județean și local

0
Autor: Adrian Stoica 06 Apr 2021 - 08:00
Cum se clasifică ceva ce nu există: de interes național, județean și local
Vezi galeria foto


România este o țară care nu are mai mult de 300 de kilometri de piste pentru biciclete, iar statistica ne spune că suntem pe locul doi în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte cicliştii decedaţi în urma accidentelor din trafic. Deși ne lipsesc aceste piste, asta nu i-a împiedicat pe unii parlamentari să ceară clasificarea nimicului, după modelul șoselelor. Pistele vor fi de interes național, județean și local. Ar fi putut să le adauge și pe cele de interes internațional, pentru că oricum nu avem de niciunele, iar administrațiile locale nu dau semne că au de gând să schimbe prea curând această stare de fapt. „Nu avem bani!”, este scuza perfectă pe care o auzim de ani pentru acoperirea dezinteresului.

 

Inițiativa legislativă aparține unor parlamentari UDMR, printre care se numără ministrul Mediului, Tanczos Barna, senatorul Fejer Laszlo Odon și deputatul Benedek Zakarias, cărora li s-a mai alăturat Jakab Barna, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Covasna. Deși proiectul nu prevede niște obligații clare de a finanța aceste piste de către autoritățile locale, ele impun niște definiții și noțiuni, pe fondul  constatării faptului că legea nu permite acum dezvoltarea unei rețele de drumuri pentru biciclişti dedicate practicării acestui sport sau pentru recreere, pe distanțe mai lungi, astfel încât să poată fi parcurse distanțe mai mari, între localități. Pe de altă parte, dacă acest proiect va deveni lege, pistele pentru biciclete vor fi definite ca subdiviziune a părții carosabile, a trotuarului ori a acostamentului special amenajată, semnalizată și marcată corespunzător. Totodată, o altă definiție care ar putea explica de ce nu are România piste, este că până acum drumurile pentru ciclişti nu au fost definite drept căi de comunicație terestră din interiorul sau exteriorul localităților, proiectate și construite special pentru circulația cicliștilor, al căror traseu poate fi identic sau diferit de cel al drumurilor existente în zonă. De asemenea, drumurile pentru ciclişti vor avea minimum două benzi de circulație, fiecare având o lățime de minimum 1,20 metri. Sună bine, dar dacă aceste dimensiuni 

vor fi păstrate în interiorul marilor centre urbane pe parte carosabilă, atunci ambuteiajele în trafic de acum vor fi mici strangulări pe lângă ce va urma.  

 

O inițiativă civică ignorată 

 

Conform prevederilor proiectului, drumurile de ciclism de interes naţional vor fi în proprietatea statului, cele de interes judeţean, în proprietatea Consiliului Judeţean, iar cele de interes local, în proprietatea primăriilor. După ce s-a lămurit și acest aspect, rămâne de văzut când va începe cu adevărat construcția acestor autostrăzi pentru bicicliști. Deocamdată, propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere. Totuși, decât să-și piardă timpul cu elaborarea acestei inițiative trunchiate, care oricum nu rezolvă lipsa pistelor, inițiatorii ei ar fi putut prelua o recentă inițiativă civică prin care se propune adoptarea unei strategii naționale pentru încurajare utilizării bicicletei. În cadrul ei ar fi putut fi inserată fără nicio problemă clasificarea viitoarelor drumuri pentru biciclete, realizându-se astfel un cadru complet pentru promovarea acestui transport alternativ.

 

Ce spune proiectul strategiei pro pedalat

 

Inițiată de Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est (ADR SE) în parteneriat cu Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), strategia propune ca în cele 46 de oraşe cu o populaţie mai mare de 50.000 de locuitori, reţelele primare ale traseelor pentru biciclete vor trebui să ajungă la o lungime de 1.475 de kilometri până în 2025 (din care circa 125 de kilometri în Bucureşti), în timp ce traseele din reţeaua secundară vor trebui să adune un număr de 2.450 de kilometri până în 2027 (din care circa 200 de kilometri în Bucureşti). De asemenea, alţi 3.960 de kilometri ar trebui amenajaţi în localităţile mai mici până în 2025, la care se mai adaugă alţi 10.250 de kilometri de trasee de cicloturism la nivel naţional. De asemenea, pentru a încuraja mersul pe bicicletă, ar urma să fie acordate și diverse stimulente fiscale, inclusiv demararea unui program „Rabla”. 

 

Via Claudia Augusta, pe bicicletă

 

Și dacă tot vorbim despre ce am vrea noi să facem, să povestim atunci și despre ce au făcut alți deja. O autostradă internațională a bicicliștilor este Via Claudia Augusta (VCA), care traversează sudul Germaniei, Austria și Italia (cu o scurtă secțiune în Elveția), fiind astăzi considerată cea mai ușoară cale de a traversa Alpii cu bicicleta. Traseul își trage numele de la drumul construit de împăratul roman Claudius Augustus. În fiecare an, aproximativ 40.000 de bicicliști de pe toate continentele și cu vârste cuprinse între 5 și 93 de ani aleg acest traseu, care are o lungime de circa 700 de kilometri. Și dacă tot suntem la capitolul ce fac alții, să mai spune că Germania a deschis recent o „autostradă” de 100 de kilometri pentru biciclete care conectează zece orașe. Ea a fost construită în patru ani și a costat 180 de milioane de euro.

 

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Spitalul Colentina se va redeschide şi pentru pacienţii non-COVID

Spitalul Colentina se va redeschide şi pentru pacienţii non-COVID
Spitalul Clinic Colentina din Capitală se va redeschide şi pentru pacienţii non-COVID. "În urma obţinerii avizului temporar de funcţionare în regim mixt eliberat de către DSPMB, vă informăm că...

Guvernul a reușit să blocheze Fondul Funciar

Guvernul a reușit să blocheze Fondul Funciar
Alianța de la guvernare își mai demonstrează încă o dată stângăcia, prin blocarea procesului legat de Fondul Funciar. Funcția de Secretar General al Prefecturii a fost introdusă în Codul administrativ în...

Ramazan Bayram-ul cu poticneli de ordonanță a Guvernului Cîțu

Ramazan Bayram-ul cu poticneli de ordonanță a Guvernului Cîțu
Galerie Foto Miercuri noaptea a fost bairam în București. Musulmanii au sărbătorit ieșirea din Ramadan. Chiar și Guvernul a dat dispensă: a permis circulația musulmanilor  în afara gospodăriilor. Între două și...

Haos generalizat cu privire la persoanele decedate de Covid-19 în România 

Haos generalizat cu privire la persoanele decedate de Covid-19 în România 
Galerie Foto Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a prezentat, ieri, raportul comisiei care a analizat diferențele raportate în platformele oficiale cu privire la cifrele persoanelor diagnosticate ca fiind infectate cu...

USR-PLUS vrea să transforme stațiunile turistice în bazare

USR-PLUS vrea să transforme stațiunile turistice în bazare
După 20 de ani de la eliminarea tarabelor multicolore și pestilențiale din stațiunile turistice, ministrul Economiei, Claudiu Năsui, răspunde cererilor membrilor de partid și pregătește eliminarea unei...

Furtuna din parchetele militare bate spre un puci

Furtuna din parchetele militare bate spre un puci
Procurorul militar Pîrlog Ciprian calcă pe urmele Cameliei Bogdan, suspendata cu repetiție din magistratură. Intervențiile publice ale procurorului, multe sub egida unui ONG pe care îl patronează în calitate de...

„Morișca” dosarelor. Politica de la București fierbe mai ceva ca pe vremea lui Kovesi

„Morișca” dosarelor. Politica de la București fierbe mai ceva ca pe vremea lui Kovesi
Galerie Foto Tăvălug de mișcări pe zona dosarelor sensibile. Astăzi este așteptat un punct de vedere oficial din partea Parchetului General cu privire la rezultatul renumărării voturilor pentru alegerea primarului Sectorului...

Originile relației dintre Traian Băsescu și Securitatea comunistă

Originile relației dintre Traian Băsescu și Securitatea comunistă
Galerie Foto Deși există deja o sentință a Curții de Apel București care atestă calitatea de colaborator a lui Traian Băsescu cu fosta Securitate, relație materializată prin note informative date de acesta sub numele...

Homofobia, mai mare decât xenofobia, la români

Homofobia, mai mare decât xenofobia, la români
Galerie Foto Cel mai recent studiu sociologic, lansat ieri, de Avangarde și Institutul Elie Wiesel, arată că în ultimii ani xenofobia și antisemitismul au fost înlocuite de homofobie. 46% dintre respondenți au declarat...

Supravegherea frontierei, cu sisteme de detecție livrate de „băieții deștepți”

Supravegherea frontierei, cu sisteme de detecție livrate de „băieții deștepți”
Inspectoratul General al Poliției de Frontieră a contractat, la începutul acestei luni, patru sisteme de supraveghere autonome a zonelor pe care le patrulează. Ele au costat aproape 200.000 de euro și sunt livrate...

În liftingul modern nu se îndepărtează doar surplusul de piele, se pun puncte de consolidare a ţesuturilor feţei

În liftingul modern nu se îndepărtează doar surplusul de piele, se pun puncte de consolidare a ţesuturilor feţei
Galerie Foto Preocuparea pentru înfrumuseţare a condus la apelarea tot mai frecventă la medici care să mărească sânii, să facă nasul cârn, să facă mai cărnoase buzele, dar această chirurgie este o ştiinţă complexă,...

Vizita virtuală a lui Biden în realitatea Bucureștiului

Vizita virtuală a lui Biden în realitatea Bucureștiului
Galerie Foto Președintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden, a fost prezent, luni, în România, la summitul București, organizat la inițiativa președintelui României, Klaus Iohannis. Prezența demnitarului american a fost...

După ce a pus mâna pe spitalele din București, USR-PLUS vrea să numească în CA-uri reprezentanții ONG-urilor

După ce a pus mâna pe spitalele din București, USR-PLUS vrea să numească în CA-uri reprezentanții ONG-urilor
Galerie Foto Ținta predilectă a celor de la USR-PLUS, în această perioadă, pare a fi spitalele aflate în subordinea Consiliului General al Primăriei Capitalei. Pe care, în urma scandalului legat de adoptarea bugetului...

Marea tragere la sorți pentru directorii de spitale din Capitală

Marea tragere la sorți pentru directorii de spitale din Capitală
Pe 15 mai expiră mandatele actualilor directori ai spitalelor aflate în subordinea Primăriei Capitalei, iar „marea depolitizare” anunțată de alianța PNL-USR-PLUS se discută între partide. Surse din...

România, condamnată de CEDO pentru un proces judecat cu reclamantul în lipsă. Miza, ajutorul public judiciar 

România, condamnată de CEDO pentru un proces judecat cu reclamantul în lipsă. Miza, ajutorul public judiciar 
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a condamnat statul român la plata a 5.000 de euro despăgubiri morale și a 1.000 de euro cheltuieli de judecată către un pensionar care a fost lipsit de un acces liber la...
Serviciul de email marketing furnizat de