x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Epava din Atlantic nu e Airbus-ul dispărut

Epava din Atlantic nu e Airbus-ul dispărut

de Anca Aldea    |    06 Iun 2009   •   00:00

La patru zile de la dispariţia misterioasă a unui aparat Airbus A330 între America de Sud şi Africa, anchetatorii se întorc de unde au plecat. Ei au anunţat ieri că rămăşiţele descoperite la circa 650 de kilometri de oraşul brazilian de coasta Natal nu aparţin avionului Air France, care transporta 228 de oameni spre Paris.



"DEŞEURI MARITIME"
Joi dimineaţă, generalul Ramon Cardoso, directorul Departamentului de Control al Spaţiului Aerian din Brazilia, anunţase că Marina a recuperat o primă piesă, un palet din lemn, provenind de la compartimentul de bagaje al avionului. Ulterior, generalul a fost informat că avionul Airbus A330 nu avea la bord nici o piesă din lemn.

Astfel că, după câteva ore, Cardoso a trebuit să retracteze: "Până în prezent, nici o piesă din avion nu a fost recuperată". În legătură cu urmele de combustibil observate pe suprafaţa apei în zona unde se presupune că a căzut aeronava, generalul brazilian a precizat că aceste pete proveneau de la petrol, nu de la kerosen, şi că aparţin unui vapor, nu unui avion.

Ieri, anchetatorii au confirmat că şi celelalte rămăşiţe atribuite aeronavei sunt "deşeuri maritime", provenind din alte surse. În cursul zilei de ieri, o flotă de avioane şi de nave a continuat ieri căutările pentru identificarea avionului şi eventual pentru localizarea cutiilor negre. Potrivit Biroului de Anchete şi Analize din Brazilia, la bordul avionului survenise o situaţie neobişnuită. Calculatoarele pentru măsurarea vitezei înregistrau valori diferite.

Această "incoerenţă" a măsurătorilor de viteză a fost descoperită "plecând de la folosirea mesajelor automate transmise de aeronavă". Un expert în aviaţie citat de Reuters a declarat că senzorii de viteză (denumite tuburi pitot) funcţionează pe bază de presiune a aerului şi pot oferi informaţii incorecte dacă sunt perturbate de anumite obiecte, cum ar fi gheaţa.

Tuburile sunt încălzite pentru a preveni îngheţarea la altitudine mare şi nu este foarte clar deocamdată ce nu a funcţionat cum trebuie, a mai spus expertul, adăugând: "Dacă piloţii au crezut că înregistrările calculatoarelor lor erau corecte, ar fi putut schimba în mod greşit viteza, punând în pericol avionul".

×
Subiecte în articol: externe