După şase ani de la demararea lucrărilor şi încasarea a peste 800 de milioane de euro de la statul român, americanii de la Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania (A3), au predat primii 42 de kilometri.
La inaugurarea primului tronson din A3 au fost prezenţi premierul interimar, Emil Boc, şi ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, care după tăierea panglicii s-au urcat într-un Logan pentru a testa şoseaua. După ce a coborât de la volanul maşinii, Boc a afirmat că s-a simţit ca "pe o autostradă din Occident", aceasta fiind cea mai complicată lucrare de autostradă realizată până acum în România. Şoferii pot circula pe tronsonul respectiv, la Gilău existând noduri rutiere către alte drumuri.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Potrivit unui protocol încheiat în februarie între Ministerul Transporturilor şi Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Turda - Gilău şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Ministerul Transporturilor va plăti în acest an companiei Bechtel 420 de milioane de euro, în baza protocolului.
Citește pe Antena3.ro