Greva de la Caile Ferate va continua, deoarece administratia nu a putut oferi cresterile salariale cerute de sindicalistii feroviari.
|
|
CONTINUA. Greva feroviarilor ii mai tine pe calatori in statii cateva zile
|
La finalul celor doua ore de discutii, liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Voicu Sala, a declarat ca sindicalistii asteapta sa fie contactati de ministrul Transporturilor dupa sedinta de Guvern. Feroviarii se asteapta ca ministrul sa obtina de la Executiv permisiunea de a acorda angajatilor de la caile ferate si o majorare de salariu, nu doar tichete de masa.
PIERDERI. Feroviarii sunt obligati, prin lege, sa asigure circulatia unei treimi din trenuri. Potrivit CFR Calatori, din cele 1.600 de trenuri, la nivel national circula, pe timpul grevei, 24 de trenuri rapid, 12 intercity, 18 accelerat, 431 trenuri personal si 24 de trenuri internationale. CFR Calatori nu a putut da inca nici o evaluare oficiala referitoare la pierderile generate de aceasta greva, insa estimeaza ca aproximativ 150.000 de calatori au fost afectati. Intr-o zi obisnuita, pe calea ferata sunt transportati aproximativ 250.000 de calatori. Surse din transporturile feroviare spun insa ca pierderile estimative s-ar putea cifra la 40 miliarde de lei pe zi, din care 10 miliarde din transportul de calatori si 30 de miliarde de la CFR Marfa. "Deocamdata, nu putem sa afirmam ca sunt 30 sau 40 miliarde de lei pierderi. Aceste pierderi vor fi analizate si ele trebuie fundamentate", a declarat Iulica Mantescu, vicepresedinte al Federatiei Mecanicilor de Locomotiva.
OFERTA. Administratia a oferit feroviarilor cinci tichete de masa de la 1 iulie si alte cinci de la 1 octombrie, oferta care nu ii multumeste pe sindicalisti. "Atat timp cat nu avem o oferta sau o discutie foarte serioasa pe salarizare, categoric greva va continua", a afirmat Voicu Sala. "Bani trebuie sa se gaseasca. Daca se doreste ca aceasta criza sa fie rezolvata, cu siguranta ca se vor rediscuta bugetele. Angajatii de la calea ferata au cele mai mici salarii din Europa", a mai spus Sala Voicu. "Cresterea salariala, dupa analizele noastre, pe un an era de aproximativ 1.000 miliarde de lei. Problema este de a gasi solutii, sa modifice bugetele si sa le aprobe Guvernul", a spus, la randul sau, Iulica Mantescu, vicepresedinte al Federatiei Mecanicilor de Locomotiva.
IN INSTANTA? Curtea de Apel Bucuresti a respins, miercuri, cererea administratiei de suspendare a grevei pentru 30 de zile. Cu toate acestea, administratia CFR ar putea apela din nou la instanta pentru declararea grevei ca nefiind legala. "Noi respectam treimea, pasii nostri au fost perfect legali. Cred ca mai repede stingem conflictul daca nu ne judecam", a mai spus Voicu Sala. El a declarat ca acelor trei federatii aflate in greva li s-au alaturat si colegi din sectorul infrastructurii si ca, in acelasi timp, "sunt semne" ca si alti angajati de la calea ferata vor sa participe la protest. Totodata, alti transportatori (soferii si navigatorii) li se vor alatura grevistilor in perioada urmatoare, a mai spus Sala Voicu.
Citește pe Antena3.ro
ARABII AU RAMAS IN BOTOSANI
|
Legaturile feroviare dintre Botosani si Bucuresti sunt suspendate din cauza grevei mecanicilor de locomotiva, singurul tren care pleaca din Statia CFR Botosani fiind cursa pana la Veresti si inapoi. Pentru botosaneni exista totusi posibilitatea ajungerii la Bucuresti, calatorii putand lua de la Veresti rapidul Suceava-Bucuresti. Singurii calatori dezorientati si nemultumiti de protestul feroviarilor, aflati ieri in gara, erau cinci arabi care nu aflasera de greva.
|
ISTORICUL PROTESTELOR
|
|