Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri sta pe un butoi de pulbere, iar conducerea tine mortis sa aprinda fitilul cat de curand. CNADNR nu are semnate contracte cu firmele care au facut dezinfectiile pentru cel de-al doilea val de gripa aviara, dar intentioneaza sa intocmeasca documentele si sa faca platile... retroactiv.
Jurnalul National v-a dezvaluit pe parcursul mai multor articole aspecte extrem de controversate privind contractarea de structuri din ograda Ministerului Transporturilor (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si CFR SA) in octombrie 2005 a unor servicii de dezinfectie pentru combaterea gripei aviare. Ordinul nul al ministrului Gheorghe Dobre care a stat la baza operatiunii si care atragea ilegalitatea acesteia, suveica de subcontractari care au piperat corespunzator tarifele, legaturile de afaceri ale unuia dintre directorii Agentiei de Sanatate Publica (structura ministerului care avea obligatia de a supraveghea operatiunea din punct de vedere al implicatiilor veterinare) cu patronul firmei SC Lumi SRL care executa lucrarea sunt doar cateva. Totul a culminat cu un control de teren care a constatat nerespectarea concentratiilor substantelor utilizate.Liviu Damboiu: "Si la doi ani se poate"
Directorul general al CNADNR, Liviu Damboiu, ne-a prezentat revolutionara tactica de rezolvare a situatiei generata de dezinfectia aviara.
Jurnalul National: CNADNR ne-a transmis ca nu s-au semnat pana in prezent contracte cu firmele care fac dezinfectia pe drumurile nationale...
Liviu Damboiu: Dupa legile romanesti, eu nu pot sa semnez un contract pana nu am alocatia. Fiind situatie de urgenta, oamenii astia de buna-credinta au venit si au lucrat. Au venit ca sunt romani, ca daca erau straini lucrau numaâ cu banii jos. Dar eu nu pot sa semnez, ca vine Curtea de Conturi pe urma si, daca am un contract incheiat inainte de a fi primit banii, e bai, dau cu subsemnatul.
Dar ce se intampla cu aceasta perioada, in care nu exista contracte? Pe ce baza lucreaza ei, cum se achita banii?
Din urma, ca noi am cuantificat toate masinile, s-au pontat masinile, au fost oameni acolo la numaratoare, s-au facut procese-verbale...
Pai, este legal sa platiti retroactiv?
Cum sa nu fie... hoho, si la doi ani se poate daca sunt datorii de platit.
In conditiile in care exista un contract semnat in prealabil. Dar asa...
Contractul il facem, ca suntem oameni de buna-credinta, nu suntem hoti la drumul mare. Si eu trebuie sa fiu de buna-credinta, si ministerul trebuie sa fie de buna-credinta, si Guvernul trebuie sa fie de buna-credinta. Asta a fost o sarcina guvernamentala de criza. Si este imaginea noastra.
Am inteles ca la 24 aprilie a fost o sedinta a CA in care s-a interzis contractarea de servicii de decontaminare pentru gripa aviara, pe viitor.
Dar cine v-o spus treaba asta?
Surse din interior.
E, surse din interior... pai, alea nu stie (sic) cum s-o pus problema. A fost o tactica de-a mea ca director. Treâ sa aiba fiecare director tactica lui. Daâ nu v-o spun. A fost o idee la alti domni care au spus ca sa se faca licitatie. Dar nu se poate face asa ceva, pentru ca nu este o activitate continua si care are un inceput si un sfarsit.
Pana la urma, Consiliul de Administratie ce hotarare a luat?
Daâ n-a luat nici o hotarare, ca n-avea ce hotarare sa ia. Nu stii cinâ ti-o dat informatiile astea, domnisoara, dar nu te mai chinui cu ele, ca n-are sens ce bazaconii i-au trecut la ala prin cap. Mai fetelor, de ce nu incercam prin presa sa educam oamenii, de ce-i ducem in eroare? Pe mine asta ma supara. Ati observat ca au scazut vanzarile la presa din anii trecuti?
Jurnalul National merge foarte bine.
Bine, daca merge bine, dati-i bataie.