Daewoo Mangalia va incasa 540 de milioane de dolari, pentru sase nave portcontainer, de la compania germana Hamburg Sud.
|
|
DEPENDENTA. Majoritatea populatiei din Mangalia traieste exclusiv de pe urma activitatii santierului naval |
Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) va semna, la finele acestei saptamani, un contract-record. Societatea mixta coreano-romana urmeaza sa livreze, pana in 2009, sase nave portcontainer companiei germane Hamburg Sud, apartinand renumitului concern Oetker Group. Valoarea contractului va depasi jumatate de miliard de dolari. INVESTITII. DMHI este un joint venture cu capital majoritar privat. Societatea mixta a fost constituita in 1997, cu participarea Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Cp. Ltd. (51%) si a Santierului Naval 2 Mai Mangalia (49%). Avand 3.400 de angajati directi si 2.000 de subcontractori, santierul de la Mangalia a beneficiat de investitii directe de aproape 40 milioane de dolari, plus know-how estimat la peste 20 milioane de dolari, in contextul in care Coreea de Sud este cunoscuta drept lider mondial detasat in constructia de nave. RECORD. Incepand cu anul 2000, dupa realizarea unui nivel de investitii de 30 milioane de dolari si instruirea personalului (pe toate palierele de competenta) in Coreea, la imensul santier naval de la Okpo, DMHI si-a schimbat produsul strategic, trecand la constructia de nave cu valoare superioara adaugata. Din 2004, la Mangalia a demarat productia de nave complete de mari dimensiuni, a declarat, pentru Jurnalul National, vicepresedintele executiv al DMHI, Gheorghe Petrescu. Navele care vor face obiectul contractului cu Hamburg Sud (de tip Post-Panamax) au o latime de constructie de 40 metri si sunt cele mai mari care se vor construi in Romania si, de altfel, in toate santierele navale din Marea Neagra.
OBIECTIV
|
Pentru 2005, DMHI estimeaza, conform spuselor vicepresedintelui Petrescu, realizarea unei cifre de afaceri de peste 250 milioane de dolari, cu aproape 120 milioane de dolari mai mare decat in cursul anului trecut. Obiectivul asumat al echipei manageriale de la Mangalia este ca, in 2009, vanzarile companiei sa depaseasca jumatate de miliard de dolari. Principalele probleme cu care se confrunta insa compania sunt intarirea leului in raport cu principalele valute, in conditiile in care produsele merg cu precadere la export, si scumpirea fara precedent (peste dublu) a otelului.
|
Citește pe Antena3.ro