x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Zeci de români, victimele unei reţele de „ţepuitori” online

Zeci de români, victimele unei reţele de „ţepuitori” online

de Mara Raducanu    |    20 Dec 2010   •   21:12
Zeci de români, victimele unei reţele de „ţepuitori” online
Sursa foto: /Thinkstock

143432-thinkstock-105199945.jpgA vrut să-şi cumpere maşină şi a ajuns să trăiască coşmarul vieţii lui. Bucuria de a găsi un autoturism la mâna a doua, la un preţ bun pentru posibilităţile sale financiare, s-a transformat într-o disperare cumplită când a constatat că a rămas şi fără cei 2.000 de euro, şi fără maşină.

Pentru Cristian Mahulea, ceasul rău a venit în momentul în care a început căutările pentru achizi­ţionarea unei maşini. Mai exact, în luna septembrie a acestui an. Nimic anormal. A intrat pe internet şi a găsit autoturismul dorit. Anunţul suna extrem de tentant, iar preţul, un chilipir! Pasul doi: a luat legătura pe mail cu vânzătorul, un anume domn Costel Tomoioagă. „Aşa cum vă spuneam, l-am găsit aleatoriu pe net. Mi-a zis, printr-un schimb de mail-uri, că este un bătrânel plecat din România de mai multă vreme şi locuia cu soţia în Ungaria. M-a rugat să ţinem legătura doar prin mail, şi nu prin telefon, motivând că acolo unde este nu prea are semnal. Am stabilit de comun acord să ne întâlnim la Piteşti”, povesteşte Cristian Mahulea.

Avea să fie începutul coşmarului... „Înainte de a pleca spre Piteşti, pentru ca totul să meargă mai repede şi să aibă şi el o garanţie că vreau să cumpăr maşina şi acolo s-o putem radia repede, acest domn Tomoioagă mi-a cerut să-mi transfer mie de la o sucursală bancară din Bucureşti la una din Piteşti 2.000 de euro prin Western Union. Am fost de acord, mai ales că mă gândeam că nu are ce să se întâmple din moment ce suma transferată este pe numele meu. Am făcut operaţiunea pe data de 14 septembrie, de la o sucursală a Băncii Ro­mâneşti din Bucureşti, pe numele meu la o sucursală a aceleiaşi bănci din Piteşti, urmând a ajunge şi eu la Pi­teşti pe 16 septembrie 2010.” După tran­zacţie, Cristian Mahulea i-a tri­mis pe mail, pentru confirmare, aşa-zisului proprietar al maşinii o copie a foii de transfer, care conţinea şi co­dul MTCN specific acestei tranzacţii.

Pe 16 septembrie, la Piteşti, la locul stabilit, nici urmă de Costel Tomoioagă. „Nu era înregistrat la hotelul unde rămăsese că se va caza. Aşa că m-am dus la Western Union, Banca Românească, să-mi ridic banii depuşi şi să mă întorc la Bucureşti. Aici mi s-a spus că banii nu sunt în sistem. Am cerut explicaţii, iar toate răspunsurile au fost de genul «nu ştim nimic». Am fost trimis la sucursala Berceni din Bucureşti, dar am pri­mit aceleaşi răspunsuri ca şi la Piteşti”, povesteşte Cristian Mahulea. Deşi a făcut plângere la Poliţie şi a apelat şi la Protecţia Consumatorului, nimeni nu i-a dat nici o soluţie clară. Ultima informaţie primită de Cristian Mahulea a fost aceea că banii au fost ridicaţi de undeva de la Sibiu. Cum, de către cine, de ce Sibiu, cum a trecut infractorul aşa de repede de angajaţii Western Union folosindu-se de un buletin fals? Nimeni nu ştie.

Cristian Mahulea nu este singurul păcălit şi lăsat fără bani printr-un astfel de scenariu. De fapt, este vorba despre o întreagă reţea de „ţepuitori”, care activează pe site-urile de vânzări auto şi care se folosesc de aceeaşi metodă. Ecuaţia este simplă: apar pe internet şi se dau vânzători de maşini. Preţuri bune, chiar chilipiruri, oameni serioşi, de regulă bătrânei plecaţi din România prin diverse ţări care vor neapărat să-şi vândă maşina. Şi motivând că vin de departe pentru acest târg, presupuşii vânzători le cer celor cu care negociază un gir că se vor ţine de promisiune şi vor cumpăra autoturismul. Iar continuarea poveştii este similară cu a lui Cristian Mahulea. Pe site-ul www.euroavoca­tu­ra.ro sunt povestite cazuri asemă­nătoare, în care oamenii cer disperaţi soluţii pentru a-şi recupera banii care le-au fost sustraşi din propriul cont bancar, trimişi prin Wes­tern Union.

Alexandru Bădulescu, Country Director Western Union România şi Bulgaria, ne-a declarat că „Western Union acordă o mare importanţă protecţiei consumatorilor săi. Este însă o realitate regretabilă că sunt utilizate adesea servicii legitime pentru derularea unor activităţi frauduloase. Pentru a intra în posesia ba­nilor trimişi prin Western Union, clienţii trebuie să prezinte un act de identitate valid care să conţină o fotografie şi trebuie să cunoască detaliile tranzacţiei, inclusiv numărul de control al tranzacţiei (MTCN)”.

Atenţie! Cei care au trecut prin aceeaşi situaţie sunt rugaţi să ia legătura cu Cristian Mahulea la numărul de telefon 0722-13.27.97, pentru a putea împreună să-şi ceară în instanţă drepturile, în speranţa recuperării banilor pierduţi.

×
Subiecte în articol: observator