Mai mult de jumătate din apelurile efectuate, în 2018, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt non-urgenţe, a comunicat, ieri, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Operatorii 112 au preluat, anul trecut, 12.735.836 apeluri, din care 45,1% au fost urgenţe, iar 54,9% au fost non-urgenţe. Cazurile au fost transferate către Ambulanţă - 57,8%, Poliţie - 22,4%, ISU-SMURD - 16,2%, Jandarmi - 3,4% sau alte agenţii - 0,2%. Potrivit STS, în fiecare zi sunt, în medie, peste 18.000 de apeluri non-urgenţe. Dintre acestea, 63% sunt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, mulţi uitând să îşi blocheze telefonul, iar aproximativ o treime sunt făcute de persoane care solicită diferite informaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112. Spre exemplu, sunt persoane care reclamă că nu pot returna anumite produse la magazine, că este aprinsă lumina pe stradă, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ora.
„Campion” la aplelat numărul unic de urgenţă 112 este un bucureştean care, în primele 10 luni ale anului trecut, a sunat de 21.567 de ori.