x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa La ce trebuie să fie atent consumatorul cănd semnează un contract

La ce trebuie să fie atent consumatorul cănd semnează un contract

de Ramona Vintila    |    15 Aug 2009   •   00:00
La ce trebuie să fie atent consumatorul cănd semnează un contract
Sursa foto: /stockxpertcom

Din învăţămintele programului naţional "Un om prevenit face căt doi". Pentru că suntem presaţi de timp şi sătui de atâta birocraţie cu care avem de-a face de-a lungul diverselor experienţe sociale, atunci când vine vorba despre completarea unui contract, avem tendinţa de a trece repede cu vederea prevederile contractuale şi de a lua "de bun" cele spuse de comerciant, când de fapt contează "cele scrise negru pe alb".



Este motivul pentru care vă atragem atenţia asupra câtorva aspecte pe care este bine să le stăpâniţi la momentul încheierii unei tranzacţii comerciale cu distribuitorii sau producătorii de produse ori servicii destinate construcţiei sau amenajării locuinţei. Aspectele prezentate mai jos fac parte din cadrul programului de responsabilizare a consumatorului român "Un om prevenit face cât doi", lansat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS) împreună cu Inspectoratul General al Poliţiei Române.

NEAPĂRAT CITIŢI CU ATENŢIE!
Pentru a face lucrurile mai simple, majoritatea agenţilor economici utilizează condiţii generale deja redactate aplicabile tuturor contractelor lor. Atunci când ajungi la o înţelegere cu aceştia, tu devii automat subiectul acelor condiţii. În general, cele două părţi pot stabili clauzele care doresc să apară în contract. O dată ce ai semnat un contract, eşti obligat şi nu te mai poţi răzgândi, exceptând câteva cazuri. Pentru asta, nu trebuie să semnezi niciodată un contract fără să-l citeşti în întregime şi cu mare atenţie. Dacă este nevoie, poţi cere o copie pentru a-l citi acasă, în linişte.

DENUNŢAREA UNILATERALĂ
Spuneam mai sus că există cazuri în care te poţi răzgândi. E vorba despre anumite contracte care permit denunţarea unilaterală a contractului în cadrul unei perioade de timp.

Ce înseamnă perioada de denunţare unilaterală? Reprezintă timpul în care consumatorul poate reconsidera decizia achiziţiei, fără a fi obligat să plătească penalităţi sau fără a trebui să motiveze ieşirea din contract. Acest lucru este valabil însă numai în anumite circumstanţe. Despre toate acestea şi în plus despre alte probleme privitoare la contracte aflaţi de pe site-ul:  www.o9atitudine.ro.

RECLAMĂ EFICIENT!

Pentru o reclamaţie eficientă în cazul sesizării unor nereguli, iată câteva dintre sfaturile celor de la ANPCPPS România - prin programul "Un om prevenit face cât doi": - aflaţi care sunt drepturile dvs. înainte de a porni la drum; - prezentaţi faptele exact, fără alte comentarii; - spuneţi ce pretindeţi: scuze, înlocuirea produsului, restituirea banilor, servicii mai bune sau compensaţii; - păstraţi într-un dosar toate informaţiile de care veţi avea nevoie: reclame, comenzi, chitanţe, certificate de garanţie, instrucţiuni de folosire, cărţi tehnice, dovada de plată, scrisori, datele la care au avut loc discuţiile Şi numele persoanelor cu care aţi vorbit; - dacă trebuie să trimiteţi oricare dintre aceste documente companiei în cauză, trimiteţi o copie şi păstraţi originalul; - acţionaţi rapid, imediat ce aţi descoperit problema.

×
Subiecte în articol: dialog constructiv