x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Dublă personalitate. CT 200h: un Lexus cu două feţe

Dublă personalitate. CT 200h: un Lexus cu două feţe

19 Apr 2012   •   19:00
Dublă personalitate. CT 200h: un Lexus cu două feţe

Din exterior arata nemaipomenit. Chiar banuiesc ca face parte din categoria masinilor "nefotogenice', pentru ca imaginile gasite sunt cu mult sub realitatea 3D.

Lexus CT 200h este prima compacta din gama Lexus. Marketingul spune ca se adreseaza "unui client tanar, modern, atent cu mediul inconjurator'. Probabil ca asa este. Ceea ce mi-a placut insa la acest model este ca are doua fete. Dubla personalitate. Ca nu degeaba este un superhibrid.

Masinuta-ZEN. Contact. Martorul de bord iti spune ca, da, poti sa o iei din loc, desi nu se aude nici un zgomot. Poti sa conduci usor, "pensionareste' (daca permiteti) setand toate chestiile "verzi' de prin masina urmarind graficele sa vezi daca reusesti sa scazi sub consumul "din carte'. Uneori chiar reusesti si te gandesti daca in loc de rezervor masina asta nu ar trebui sa aiba, de fapt, o sticla de Bucovina de 5L.
Sari peste setarea "Normal' (C’mon, cui ii place sa se caracterizeze "normal') si treci pe sport.

Activezi bestia. Cadranul care pana adineauri iti arata cat de ecologist esti si iti conduceau viata, acum s-au transformat intr-un turometru periculos in care fondul rosu iti spune ca poti sa faci pe nebunul. Si stiti care e culmea? Nici asa nu reusesti sa sari calul la consum.

Cu o putere totala de 136 CP, CT 200h accelereaza de la 0-100km/h in 10,3 secunde, si atinge o viteza maxima de 180km/h. In ciuda acestor cifre, consumul de combustibil este remarcabil - doar 3.8l/100km consum combinat, iar emisiile de CO2 sunt de doar 87g/km. Lexus Hybrid Drive genereaza emisii de noxe de numai 3.3mg/km si zero emisii de particule, valori de peste 50 ori mai mici decat cele ale unui motor diesel de o putere similara. In plus, atunci cand ruleaza exclusiv in modul electric, pe o distanta de 2 km si cu o viteza de 45km/h emisiile sunt zero.

Chestii. Evident ca vorbesti de o masina japoneza care contine gadgeturi. Te simti extrem de masculin pentru ca ai o gramada de setari de ales. Daca alegi cea mai scumpa versiune (Luxury) vei avea parte de un sistem 7.1 Surround Mark Levinson Premium, cu 13 boxe, facilitati rulare DVD, un hard cu o stocare de 10Gb, pachet de navigatie, tapiserie din piele, camera pentru marsarier si multe, multe altele. Un "mouse' extrem de interesant si comod iti ajuta accesul la comenzi...

Prin intermediul selectorului pentru modul de conducere, soferii pot opta intre doua stiluri de conducere, dinamic si relaxat, corespunzator celor patru moduri de conducere, disponibile la alegere: EV, ECO, NORMAL and SPORT . Pentru pasionatii de sofat, in modul SPORT, CT 200h ofera un raspuns mai prompt al directiei si o senzatie superioara a acceleratiei si a agilitatii. Functionand in regim hibrid in modurile NORMAL sau ECO, CT 200h introduce un nou standard ecologic in segmentul premium compact si ofera o calatorie reconfortanta. Modul de conducere EV ("Electric Vehicle') corespunde rularii in modul exclusiv electric, fara consum de carburant.

Noi am testat:
● Motorizare: 1.8 Dual VVT-i+motor electric/136CP (total)
● Cutie: automata
● Viteza maxima: 180kmh
● Acceleratie 0-100kmh: 10,3 s
● Consum: 3,7/3,7/3,8

×