x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Facelift pentru Infiniti FX

Facelift pentru Infiniti FX

de Dragos Stoica    |    18 Mai 2012   •   21:00
Facelift pentru Infiniti FX

La patru ani de la sosirea in Europa, marca premium a japonezilor de la Nissan propune cateva modificari pentru modelul FX, care isi pastreaza insa aceleasi motorizari, doua pe benzina si un diesel.

Prima generatie Infiniti FX a fost lansata in SUA in 2003, pe cand piata europeana nu prezenta mare interes pentru producator. SUV-ul, in schimb, a atras rapid atentia pasionatilor de pe Batranul Continent, care n-au ezitat sa plateasca niste bani in plus ca sa il aduca pe soselele din vest. Pana la urma, FX a ajuns oficial in Europa in 2008, pentru ca anul acesta sa-i aduca prima restilizare.

Mai corect ar fi poate spus ca Infiniti FX din 2012 a primit cateva modificari. In esenta vorbim de aceeasi masina, ba chiar si aceleasi motorizari. Una principalele noutati este grila radiatorului, mult simplificata fata de cea precedenta, dar cu un cert avantaj de stil. De asemenea, farurile de ceata au fost remodelate, exista jante cu design nou, iar oferta la vanzare contine doua culori noi. Oricum, daca din fata diferenta dintre anii de fabricatie este imediat sesizabila, din spate discutam despre fix aceeasi masina. Considerandu-l just drept unul dintre atuurile modelului, posteriorul a ramas neschimbat, sugerand cel mai bine acel melanj perfect intre dimensiunile unui SUV veritabil si agresivitatea unei masini sport. La interior, faceliftul s-a materializat doar prin schimbarea culorii de fond a instrumentelor de bord de la rosu la alb, dar demersul de a pastra aproape intact designul habitaclului se argumenteaza solid prin faptul ca FX a avut parte din primul moment de un interior de prima mana.

Dupa cum am zis mai sus, FX facelift a primit aceleasi trei motorizari ca si fratele sau mai mare. Doua propulsoare pe benzina, un V6 de 3.7 litri si un V8 de 5.0 litri, plus dieselul V6, de 3.0 litri. Ultimul a fost si cel mai incercat la test, deoarece a fost conceput din start special pentru piata europeana. Motorul pe motorina dezvolta 238 CP la 3.750 rpm si 550 Nm la 1.750 rpm, iar transmisia este asigurata de o cutie automata cu sapte trepte, care poate fi actionata si manual prin intermediul padelelor sau a levierului central, atunci cand acesta este mutat in poarta manuala. Cuplul ajuta masina de doua tone sa se miste cu usurinta, de remarcat fiind faptul ca producatorul a fost foarte atent la silentiozitate, nedorind ca un produs premium sa aiba sound-ul unui tot-teren. Consumul a fost rezonabil: in timpul testului nostru, dieselul a inghitit 9.5 litri/ 100 km, in conditii de drum national si autostrada. Tinuta de drum a fost buna pentru o masina de asemenea calibru, mai ales suspensiile contribuind la confortul celor din interior. Daca este dus insa pe drumuri virajate si condus mai sportiv, FX va avea putin ruliu, inerent pentru dimensiunile si masa sa, dar nu vorbim de ceva deranjant, mai ales ca tractiunea este integrala, de tehnologie Nissan. La capitolul sigurantei, FX a bifat mereu cinci stele NCAP, in timp ce tehnica de varf a fost una dintre principalele provocari ale japonezilor. Infiniti a dotat modelul FX cu sistemul Around View Monitor, care este standard pe versiunile Premium si ofera o vedere perimetrica a automobilului pentru cel de la volan. Pentru vizibilitate buna pe timp de noapte exista faruri adaptive AFS, in timp ce luminile xenon sunt standard pe toate modelele. Infiniti mai ofera Lane Departure Prevention, sistemul care te avertizeaza la schimbarea benzilor de circulatie, sistem de cruise control inteligent, monitorizarea presiunii in anvelope, sistem de control al tractiunii, camera pentru marsarier, cheie inteligenta, si conectivitate USB/iPod si Bluetooth. Pretul pentru toate acestea nu este insa mic. Vorbim de un SUV de lux, care, in versiunea cu motor diesel de 3.0 litri, pleaca de la 62.013 euro (TVA inclusa).

Infiniti FX 3.0d
● Cilindree: 2.993 cmc
● Putere: 238 CP/3.750 rpm
● Cuplu maxim: 550 Nm/1.750 rpm
● Transmisie: manuala, in sapte trepte
● Tractiune: integrala
● Acceleratie 0-100 km: 8,3 s
● Viteza maxima: 212 km/h
● Greutate: 2.175 kg
● Consum mixt oficial: 9.0 l/100 km
● Volum rezervor: 90 l
● Volum portbagaj: 410 l

×