x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mazda 3 Sedan: Mică şi frumoasă

Mazda 3 Sedan: Mică şi frumoasă

de Dragos Stoica    |    09 Aug 2009   •   00:00
Mazda 3 Sedan: Mică şi frumoasă

Cu o siluetă de invidiat, Mazda 3 Sedan 1.6 CD păstrează ca­racteristicile principale ale mărcii. Arată hot, are un interior de efect şi îi plac drumurile lungi, având un consum redus de carburant. Prima senzaţie pe care o ai când o vezi este că Mazda 6 a intrat la apă. Adevărul este că maşinile seamănă teribil, iar de la distanţă chiar poţi avea o problemă serioasă în identificarea cu exactitate a modelului.

Totuşi, când iei contact cu ea, Mazda 3 Sedan îşi personalizează imediat prezenţa, beneficiind totodată de toate atuurile de design ale suratei mai mari. Maşina arată foarte bine, respiră tinereţe şi un aer sănătos de sportivitate, fiind realizată, la fel ca şi generaţia anterioară, pe o platformă de Ford Focus, ceea ce o ajută ca ţinută de drum. Dinamic vorbind, Mazda 3 Sedan pare făcută pentru un stil de condus mai alert, virajat, beneficiind şi de un sistem de direcţie pe măsură. V-ar trebui însă motorul de 2,2 litri, deoarece dieselul de 1,6 litri şi 109 CP nu se ridică la nivelul senzaţiei pe care o degajă micuţa japoneză. Ca să nu înţelegeţi greşit: dacă doriţi Mazda 3 Sedan pentru senzaţii la extrem, nu alegeţi această motorizare. Dacă doriţi o maşină care să arate tare şi al cărei consum să vă afecteze bugetul cât mai puţin, atunci 1,6 litri poate fi alegerea perfectă. Trebuie spus însă că demarajul este destul de greoi, fenomen întâlnit pe toate treptele, cu excepţia vitezei a doua. Ce e însă la fel de limpede: consumul este excelent, în regim urban situându-se la maximum 7,5 litri/100 km, cu tot cu aerul condiţionat activat, în timp ce o evadare din citadin îl scade până la 6,2 litri. Adăugaţi la toate astea şi interiorul prietenos şi realizat din materiale de calitate, unde bordul se adresează cu precădere şoferului, în timp ce pe consola centrală care îl izolează pe conducător se găsesc inspirat aşezate schimbătorul de viteze cu cursă scurtă, frâna de mână, precum şi încăpătoare spaţii de depozitare.

CASETĂ TEHNICĂ

● Capacitate: 1.560 cmc, 4 cilindri în linie
● Putere: 109 CP
● Cuplu maxim: 240 Nm/1.750 rpm
● Transmisie: manuală, în cinci trepte
● Greutate: 1.245 kg
● Viteză maximă: 187 km/h
● Consum mixt: 6,8 litri/100 km
● Preţ: 19.590 euro (TVA inclusă)

×
Subiecte în articol: auto