x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Tiida preia ştafeta

Nissan Tiida preia ştafeta

de Dragos Stoica    |    02 Sep 2007   •   00:00
Nissan Tiida preia ştafeta

Menit să-l inlocuiască pe piaţa europeană pe Almera, noul model se prezintă sub forma unei maşini interesante, al cărei principal argument este spaţiul disponibil pentru pasageri

DRIVE-TEST - Paradoxul unei maşini compacte

Menit să-l inlocuiască pe piaţa europeană pe Almera, noul model se prezintă sub forma unei maşini interesante, al cărei principal argument este spaţiul disponibil pentru pasageri.

Cănd o vezi prima oară, ai senzaţia că sloganul care insoţeşte Tiida in campania de promovare este puţin exagerat. La prima vedere, Tiida nu pare deloc spaţioasă, dar probabil că aici apare rolul acelui "surprinzător" din aceeaşi deviză de marketing.

INCĂPĂTOARE. Am testat Tiida la inceputul acestei săptămăni, pe traseul Bucureşti - Ocna Sibiului şi retur. Disponibilă in două variante de motorizare şi două de caroserie, hatchback şi sedan, Tiida dezvăluie un interior inedit. Concret, habitaclul este cu adevărat spaţios, autoturismul fiind primitor deopotrivă pentru şofer şi pentru restul pasagerilor. Maşina se conduce cu uşurinţă şi relaxare, fiind manevrabilă şi beneficiind din plin de calităţile unei compacte veritabile.

MOTORIZĂRI. In prima zi, varianta testată a fost un Tiida sedan, cu motor de 1,8 litri şi 126 CP, cuplu 173 Nm, care se comportă satisfăcător pentru drumuri lungi şi liniştite. Deşi modelul mai sus menţionat are o transmisie manuală in şase rapoarte, acesta nu se poate conduce prea sportiv. Este silenţios şi işi face treaba lăudabil, dar nu are ambiţii de performanţă. In ceea ce priveşte celălalt motor, de 1,6 litri şi 110 CP, cuplu 153 Nm, acesta a fost amplasat pe o Tiida hatchback, senzaţia generală fiind că nu diferă foarte mult de "fratele" său mai mare de pe sedan. Motorizarea diesel va apărea in Romănia in cursul următoarelor zece zile, cu tradiţionalul 1,5 litri dCI marca Renault, ce dezvoltă 105 CP şi 240 Nm.

Date tehnice Nissan Tiida Tekna Sedan

Capacitate: 1.797 cmc

Putere: 126 CP/5.900 rpm

Cuplu maxim: 173 Nm/4.800 rpm

Transmisie: manuală, in şase trepte

Viteză maximă: 195 km/h

Consum mixt: 7,8 l

Preţ: 19.400 euro

Â

Strategie - Fabricat in Mexic, taxe zero in Europa

Nissan Tiida este fabricat in Mexic, această amplasare fiind explicată prin faptul că maşina deja există pe piaţa nord-americană. Un amănunt extrem de important pentru eventualii amatori de achiziţionare de Tiida: deşi este realizată pe o piaţă ex-europeană, pentru această maşină nu sunteţi nevoiţi să plătiţi taxe suplimentare, deoarece Mexicul are un acord special de cooperare economică alături de Uniunea Europeană. Varianta cea mai ieftină de Nissan Tiida poate fi achiziţionată de la 14.900 de euro, acesta fiind preţul de intrare, dar pentru o maşină utilată cu tot ce-i trebuie veţi fi nevoiţi să scoateţi aproximativ 15.500 euro din buzunar. La opţionale să nu uitaţi de aerul condiţionat.

Interior - Bord reuşit, materiale de calitate

Planşa de bord este plăcută şi spectaculoasă. Există destule comenzi amplasate pe volan, de la controlul pilotului automat pănă la cele care comandă sistemul audio. Totuşi, dacă materialele nu sunt din gama compactelor mici, gen acel plastic negru şi zgrumţuros pe care il respingi doar la simpla vedere, nu sunt nici la nivelul VW Golf şi Opel Astra. Undeva la mijloc. Apropo de concurenţa cu alte modele, responsabilii Nissan se feresc să incadreze undeva clar modelul Tiida.

Cel puţin la nivel declarativ, principalii adversari vor fi Toyota Auris, Skoda Octavia, Renault Megane şi Peugeot 307. Dacă anumite modele enumerate mai sus vă surprind in acest context, trebuie spus că Tiida va concura cu ele datorită dimensiunilor mai mari faţă de alte maşini din segmentul C.

×
Subiecte în articol: auto tiida nissan tiida