x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Citroen C4, salt înainte grupat

Noul Citroen C4, salt înainte grupat

de Dragos Stoica    |    27 Ian 2011   •   23:38
Noul Citroen C4, salt înainte grupat

148606-foto3028.jpgPrivite până nu demult cu destulă rezervă, maşinile franţuzeşti au recuperat puternic în ultimii ani din diferenţa faţă de rivalele germane. Iar aici vorbim atât despre design, cât şi despre performanţele motorului. Este şi cazul noii generaţii Citroen C4, care se prezintă acum sub o formă ceva mai agresivă, cu o grilă mai mare în partea frontală, dar şi cu câteva linii unduioase în lateral. Comparativ cu versiunea anterioară, progresul este cert: noul C4 arată mai bine, este mai fioros, însă cele patru uşi laterale îi păstrează caracterul unei compacte de familie.

De aproape însă, noul C4 arată chiar şi mai bine. Mărit substanţial, calandrul înglobează inconfundabil logo-ul firmei. Farurile par uşor subdimensionate dacă sunt văzute din faţă şi totuşi compensează senzaţia prin alungirea pe aripi, în timp ce spatele este la rândul său redesenat. Mai concis, avem de-a face cu o maşină aproape cu totul nouă. Desigur, dacă o pui lângă generaţia anterioară, găseşti elemente comune, dar e limpede că vorbim despre modele diferite.

Noul C4 impresionează puternic mai ales la interior. Avansul tehnologic a fost unul dintre lucrurile pe care fran­ce­zii de la Citroen nu le-au scăpat niciodată din vedere, aşa că nu a fost cazul să se întâmple nici de data asta. Primul semnal că ai de-a face cu o altă con­cep­ţie este dispariţia volanului cu butuc fix şi multifuncţional. Chiar dacă era brand al modelului (sau poate tocmai de aceea), constructorul a preferat acum un volan clasic, care însă duduie de comenzi şi electronică, aici apărând funcţiile de audio, telefonie, cruise control şi confort. Bordul este orientat spre şofer, cu toate instrumentele la îndemână, în timp ce ceasurile de bord sunt trei la număr: turometru, vitezometru şi carburant, cu menţiunea că pe fiecare există şi alte informaţii disponibile, atât analogic, cât şi digital. Plasticele folosite (mai ales pielea „slush” de pe planşa de bord) sunt de calitate: plăcute la atingere şi foarte bine finisate.

De altfel, nivelul ridicat al îmbinărilor este unul dintre atuurile maşinii. Cât despre tehnologie, trebuie enumerate sistemul de supraveghere pentru unghiul mort, proiectoarele anticeaţă cu lumină sta­tică (fascicul luminos suplimentar pentru interiorul virajului), conectivitate (priză 230 V, 2 prize 12 V, USB, mufă jack, Bluetooth etc.), ABS, EBD, AFU, ESP, airbaguri frontale, laterale şi cortină, detec. Portbagajul are o capacitate de 408 litri, ceea ce reprezintă cea mai mare valoare din clasă. Modelul testat a fost echipat cu un motor HDi de 2.0 li­tri şi 150 CP, prevăzut cu o transmisie manuală, în şase trepte.

Din capul locului trebuie spus că ansamblul şa­siu+motor mi-a plăcut la nebunie. Cu un cuplu maxim de 340 Nm disponibili de la 2.000 rpm, propulsorul mişcă teribil maşina, în timp ce vitezele sunt excelent etajate. C4 2.0 HDi poate aluneca uşor, fără pic de grabă, dar te poate şi fixa în scaun dacă îl pişti mai sportiv. Ţinuta de drum este una de referinţă. Maşina stă perfect pe şosea, îi plac virajele luate mai tare, unde teh­no­lo­gia contraba­lansează micile erori, iar autonomia pare de domeniul SF, du­cân­du-se fără probleme peste 1.000 de kilometri cu un singur plin de 60 de litri. Mai exact, consumul extraurban este undeva pe la 4,3 litri/100 km, în timp ce în oraş se înregistrează cel mult 6,7. Preţul noului Citroen C4 2.0 HDi este de 23.100 de euro (TVA inclusă), în varianta de echi­pa­re Exclusive, motorizarea fiind Euro 5.

×
Subiecte în articol: auto&moto