x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

NoulX-Trail.

de Sebastian S. Eduard    |    19 Mai 2011   •   21:00
NoulX-Trail.

La prima vedere, Noul X-Trail ar trebui sa se bata cu Patfinder pe segmentul vehiculelor cu tractiune integrala a celor de la Nissan. Numai ca Pathfinder este, sa recunoastem, ceva mai bine crescut, ceea ce face ca X-Trail sa faca o medie confortabila intre acesta si crossover-ele companiei nipone (Murano, Juke, Qashqai).

Avem asadar de-a face cu o masina cu aspect de off-road, dar care nu ne face de ras prin oras. La interior, noul X-Trail este mult mai bine finisat decat predecesorul; calitatea a crescut, la fel si pretentiile noastre. Evident ca unul dintre atuuri il constituie spatiul interior si compartimentele de depozitare (ce mi-au placut suporturile pentru pus doza de suc de pe plansa de bord – in sfarsit, ele nu se vor mai varsa pe tine). De remarcat vizibilitatea excelenta si senzatia de spatiu atunci cand actionezi trapa – cred ca cea mai mare intalnita pana acum.

Noi am testat varianta de moto­rizare 2.0 L, care reuseste un cuplu de 320 Nm la 2.000 rpm si ni s-a parut interesanta. Masina de doua tone si ceva (care poate deveni la nevoie peste doua tone si jumatate) poate sprinta si atinge suta in putin peste 11 secunde. Evident ca un astfel de consum sportiv te va face sa uiti de cifrele de consum declarate de producator, dar iti va oferi, in compensatie, o senzatie de zile mari.

News - Zero benzina
Imi aduc aminte ca Zero era pe vremea celui de-al doilea razboi mondial un avion japonez extrem de eficace, cu care americanii aveau mari proble­me. Cred ca intre el si Citröen C-Zero exista cateva asemanari. In sensul ca este eficient si o sa le cam dea de fur­ca fanilor de peste Ocean care s-au cam obisnuit sa alimenteze direct de la cisterna. C-Zero este prima masi­nu­ta 100% electrica de la Citröen.

Daca nu ai avea un martor la bord care sa te ajute, ai zice ca motorul este oprit – nu tu zgomot, nu tu trepidatie, nimic... Sentimentul este ciudat. Nu auzi decat vantul care va­jaie... Un 'plin' de C-Zero iti ajunge pentru 150 km. Suficient pentru o zi de munca. Dupa care seara ajungi acasa si il bagi in priza. Pana a doua zi dimi­neata. Alte cifre? Viteza maxi­ma 130 km/h, suta in 15,9 secunde, cuplul maxim de 180 Nm este dispo­ni­bil de la 0 la 2 000 rpm, portbagaj de 166 l. Costul de rulare este de apro­ximativ 1,5 euro/100 km, asa ca de aici fiecare isi face singur calculele...

Noi am testat
Motorizare: 2.0 L/150 CP
Viteza maxima: 190 km/h
Cutie: manuala
Consum7: ,8/5,5/6,4 l

×
Subiecte în articol: auto&moto