x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Renault va vinde modelele Dacia şi online în lupta cu Peugeot

Renault va vinde modelele Dacia şi online în lupta cu Peugeot

04 Mar 2011   •   09:42
Renault va vinde modelele Dacia şi online în lupta cu Peugeot

Renault va începe să vândă online maşinile low-cost pentru a-şi apăra poziţia de lider în Europa pe piaţa vehiculelor cu buget redus, faţă de rivalii săi, precum PSA Peugeot Citroen, transmite Bloomberg.

Dacia, modelul low-cost produs la Mioveni va experimenta un program de vânzări prin Internet în Europa, pentru a pregăti o lansare mai amplă anul viitor în regiune, a afirmat într-un interviu Gerard Detourbet, şeful programului pentru produse low-cost 'Entry' al Renault.

"Vânzările prin intermediul Internetului vor deveni rapid o realitate. Mulţi dintre clienţii noştri ştiu ce vor înainte de a întra în magazinele de prezentare, astfel încât este de înţeles înfiinţarea unui canal de vânzări online", a explicat Detourbet.

Peugeot, cel mai mare producător auto din Franţa, ia în considerare înfiinţarea unui sistem de vânzări numai online pentru automobilele pe care urmează să le fabrice în colaborare cu grupul chinez Changan Automobile Group Co, a afirmat Salonul Auto de la Geneva directorul de vânzări al Peugeot, Jean-Marc Gales. Decizia Peugeot, combinată cu modelele ieftine lansate de rivalii asiatici, reprezintă o provocare pentru Dacia Sandero şi alte modele low-cost, care majorează vânzările Renault.

"Am admis întotdeauna că Dacia va fi lăsată în pace timp de patru-cinci ani, înainte ca concurenţa să devină mai dură. Ştiam că nu vom fi întotdeauna doar noi pe piaţă", a declarat Detourbet.

Brandul Dacia, achiziţionat cu fabrica sa din România în 1999 pentru a stimula extinderea pe pieţele emergente, s-a dovedit un suuces neaşteptat pe piaţa auto din Europa Occidentală, unde a compensat vânzările mai slabe înregistrate de modelele mai scumpe ale Renault. În 2010 livrările globale ale vehiculelor ieftine produse de Renault au crescut cu 28%, de trei ori mai mult faţă de creşterea înregistrată de modele mai scumpe, şi au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu o cotă de 15% în 2007.

"Renault a vândut întotdeauna cu reţinere modelul Dacia în Europa deoarece au ştiut că vor fi afectate vânzările brandului principal şi aşa a fost, într-o anumită măsură", a explicat analistul Philippe Houchois, de la UBS AG în Londra.

Acesta a adăugat că "succesul Dacia arată cererea pentru maşini ieftine vândute ca bunuri de larg consum în state precum Franţa, unde exista doar o minoritate interesată să conducă o Dacia. Şi este de înţeles că Peugeot vrea să profite de asta".

Directorul de vânzări al Peugeot, Jean-Marc Gales, a afirmat că producătorul auto poate să vândă mai profitabil maşini low-cost decât Renault, Hyundai Motor Co., Skoda sau orice altă companie.

Spre deosebire de Renault, care va continua să vândă modele ieftine în magazine de prezentare în timp ce va experimenta vânzările de retail prin Internet, noul brand al Peugeot va fi vândut exclusiv online. Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru a oferi test-drivere prin intermediul unor firme de închiriere, un serviciu care ar putea fi eventual folosit şi de dealerii Peugeot şi Citroen, reducând astfel costurile legate de magazinele de prezentare, a explicat Gales. Acesta a adăugat că maşinile vor fi vândute în afara Europei Occidentale şi posibil în China.

"Experienţa Renault arată că există riscuri, dar care pot fi reduse prin separarea distribuţiei şi prin separarea brandului", a explicat analistul Max Warburton, de la Sanford C. Bernstein, în Londra.

Modelele Dacia sunt vândute sub sigla Renault pe anumite pieţe, iar vizitatorii unor magazine de prezentare din Europa pot vedea un model Renault Clio expus alături de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este cu 5.500 de euro mai ieftin în Franţa.

Gerard Detourbet, şeful programului pentru produse low-cost 'Entry' al Renault, a afirmat că în timp ce producătorul auto francez nu vede "absolut nici un semn" că Dacia afectează brandul principal, separă dealerii în locurile în care vânzările sunt suficient de puternice, "pentru a evita confuziile".

Dacia, societate cu o vechime de 42 de ani, a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat, până în prezent, şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.

×