x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scrisori

0
15 Sep 2006 - 00:00
  • Croitoru Emanuel, Bucuresti: "Eu lucrez de ceva timp si sambata, si duminica, patronul ne cheama mereu la munca. Am dreptul la ceva in plus in acest caz, la o perioada mai mare de odihna sau la bani in plus?"
    RASPUNS: In acest caz trebuie sa stiti faptul ca lucrul sambata si duminica se compenseaza cu patru zile libere. De asemenea, trebuie sa primiti minim 75% in plus si maxim cat negociati.

  • Sava Mihaela, Bucuresti: "Am un copil in varsta de 1 an. Pana acum am luat indemnizatia de crestere a copilului de la angajator. Acum nu stiu ce trebuie sa contina dosarul si unde trebuie sa depun actele doveditoare pentru a putea beneficia de indemnizatie si in anul asta. Banii vor veni acasa prin mandat postal sau trebuie sa-i ridicam noi, si de unde?"
    RASPUNS: In conditiile in care sunteti inca in concediu de crestere a copilului pana la varsta de 2 ani, trebuie sa mergeti la Directia Muncii, cu sediul in Piata Amzei, pentru a duce dosarul cu acte. Dosarul va contine urmatoarele documente in copie, certificate in conformitate cu originalul: cererea de acordare a drepturilor inregistrata la angajator; certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie, buletinul, certificatul privind incadrarea copilului intr-o categorie de persoane cu handicap, dupa caz; adeverinta eliberata de casa de pensii teritoriala, din care sa reiasa indeplinirea conditiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, situatia deschiderii dreptului la indemnizatia pentru cresterea copilului si a duratei acordarii acesteia (pentru persoanele cu contract de asigurare sociala si declaratie de asigurare sociala); declaratie pe propria raspundere a beneficiarului din care sa reiasa ca este unicul beneficiar al indemnizatiei si nu realizeaza si alte venituri impozabile, decat cele declarate; declaratie de la celalalt parinte ca nu beneficiaza de indemnizatie; adeverinta tip eliberata de angajator (anexa 4), cerere anexa 1, dosar cu sina, adresa din partea societatii cu documentele cuprinse in dosar, delegatie sau imputernicire (din partea angajatorului) pentru persoana care depune dosarul pentru beneficiarul indemnizatiei de crestere si ingrijire copil. Banii vor veni acasa, prin mandat postal.

  • Ionescu Raluca, Oradea: "Mi-am infiintat o firma privata, de fapt sunt persoana fizica autorizata si as vrea sa stiu ce cheltuieli se pot deduce pe baza contractului de comodat."
    RASPUNS: Puteti deduce cheltuielile care se justifica in cazul dumneavoastra in functie de tipul de activitate pe care o prestati si de rezultatele financiare ale acestei activitati.

  • Bostan S., Buzau: "Va rog mult sa aveti amabilitatea de a va interesa si pentru mine in urmatoarea problema. In anul 1995 am fost pensionat pentru limita de varsta si vechime integrala, iar in 2004 a decedat sotul meu si am optat pentru pensia de urmas, pe care o primesc si in prezent. Acum, in 2006, ar fi mai avantajos sa revin la pensia mea, la care sa se mai adauge 25% din pensia sotului meu decedat. Este oare posibil acest lucru? Va multumesc."
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline 021-250.91.11 sau 0800.826.727 (linie telefonica gratuita). Pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

  • Tudor Emilian, Bucuresti: "Noi avem o restanta destul de mare la apartament. Acum am vrea sa montam niste apometre, poate si repartitoare. Probelma noastra este ca administratorul asociatiei de proprietari ne-a spus ca nu aproba montarea lor si contorizarea din cauza restantei. Nu este un abuz? Are dreptul sa imi interzica acest lucru?"
    RASPUNS: Administratorul asociatiei de proprietari nu va poate interzice sa montati apometre sau repartitoare, insa poate lua masuri legale cu privire la restanta despre care ati mentionat.

  • Rodica Iftode, Buzau: "Va rog sa imi spuneti cate ceva despre garantia materiala pe care trebuie sa o depusa administratorul unei asociatii de proprietari, la preluarea fraielor intr-un bloc. Ce valoare poate avea aceasta garantie?"
    RASPUNS: Conform Hotararii 1.386/2003, art. 5, alin. 3. valoarea garantiei nu poate depasi valoarea mediei cheltuielilor lunare ale condominiumului. Daca nu vrea sa depuna garantia, sunteti liberi sa numiti un alt administrator pentru asociatia de proprietari.

  • Covaci Marcel, Olt: "Sunt pensionar pe caz de boala cu incapacitate de munca. As vrea sa stiu la ce taxe si impozite am reducere."
    RASPUNS: Potrivit prevederilor codului Fiscal al Romaniei, aprobate prin Legea nr. 571/ 2003, persoanele cu gradul I si II de invaliditate, precum si persoanele incadrate in gradul de handicap grav si accentuat beneficiaza de facilitati la plata impozitului pe locuinta de domiciliu. In acest sens, va rugam sa va adresati cu o cerere Directiei de Taxe si Impozite de pe raza localitatii de domiciliu.

    AM PRIMIT LA REDACTIE...
    "Sunt din Bacau, am 24 de ani si lucrez de doi ani in invatamant. Ma adresez dumneavoastra, cu speranta ca cineva ma va putea ajuta, fie chiar si cu un sfat. La data de 13.06.2006 mi s-a emis autorizatia de traducator de catre Ministerul de Justitie al Romaniei. Pe langa faptul ca nu am primit nici o confirmare de primire a actelor de catre cei de la Bucuresti, asa cum au primit celelalte persoane ce trimisesera actele o data cu mine, nu am primit nici autorizatia de traducator, ambele acte fiind trimise in timp util de catre minister, in regim de recomandate postale.

    Am scris, asadar, ministrului de Justitie si mi s-a raspuns ca autorizatia le-a fost returnata pe motiv ca nu am fost gasita la domiciliu in perioada respectiva, adica 26.06.2006, singura posibilitate de a mai intra in posesia autorizatiei fiind ridicarea acesteia de catre mine sau de catre o persoana trimisa de mine, de la sediul Institutului National al Magistraturii, Bucuresti.

    Am mers la sediul factorilor postali din Bacau, unde mi s-a spus ca vor trimite factorita sa discute cu mine. Bineinteles, dumneaei a sustinut mai intai ca m-a cautat, apoi ca a lasat o singura instiintare in usa, desi detin casuta postala asigurata, mai apoi a spus ca m-a cautat la o alta scara de bloc decat cea unde locuiesc eu.

    La data de 7.08. 2006 am mers din nou la sediul factorilor postali, unde, pe langa faptul ca nu mi s-a recomandat nimeni, sefa de acolo a refuzat sa ma asculte intre patru ochi, mi-au reprosat felul in care le-am vorbit, au incercat sa minimalizeze activitatea mea profesionala, desi eu folosisem faptul ca lucrez in invatamant ca argument pentru a-mi sustine afirmatia ca fusesem la domiciliu la data sosirii autorizatiei, mai apoi cele trei doamne din biroul respectiv au inceput sa-mi vorbeasca toate deodata, au incercat sa ma reduca la tacere, desi eu ma adresasem doar sefei. Cand am rugat-o pe aceasta din urma sa ma asculte, mi-a raspuns ca nu are de ce sa faca lucrul acesta. Cand le-am spus ca in tot acest timp de o luna si ceva eu as fi avut traduceri pe care nu le-am putut onora tocmai din cauza ca nu primisem autorizatia, doamnele mi-au ras efectiv in nas. In concluzie, dumnealor mi-au dat clar de inteles ca nu vor face nimic pentru rezolvarea acestei situatii. Deoarece acest drum la Bucuresti m-ar supune la anumite cheltuieli, si mai ales pentru faptul ca nu mi se pare corect ca eu sa platesc pentru lipsa de profesionalism a unor anumiti factori postali, nu sunt dispusa sa merg la Bucuresti."
    Ioana Nica, Bacau

    APEL UMANITAR
    "Ma numesc Mirea Daniela Silvia si sunt nascuta in Craiova, dar copilaria mi-am petrecut-o la tara, la bunici, in special la bunica din partea mamei in comuna Bistret, sat Plosca, judetul Dolj. Pana la varsta de sase ani, eu si sora mea am fost crescute de bunica. Ca orice copil mai faceam cate o nazbatie, dar bunica intotdeauna ne ierta. Inca de mica i-am promis ca ma fac medic s-o tratez atunci cand o sa fie batrana si bolnava. Nu am devenit medic, dar sunt asistenta medicala la Caminul de batrani din Craiova. Lucrez numai de o luna si, daca mi-ar sta in putinta, as vrea sa o tratez pe bunica mea de «boala suferintei».

    Cu cinci zile inainte de Pasti, in satul in care am copilarit, Dunarea a rupt digul si ameninta sa inunde casa bunicii mele. Dupa doua zile au inceput sa sune sirenele pentru ca oamenii din sat sa-si ia actele si sa urce in camioane pentru a fi evacuati. Am sunat un verisor si am fost sa o luam pe bunica la noi.

    A treia zi de Pasti, Dunarea a inundat satul, iar casa bunicii mele nu a avut nici o sansa de a scapa. Cand am aflat ca a cazut casa nu i-am spus bunicii imediat. Am pregatit-o timp de o saptamana apoi cand a aflat a plans mult si complicatiile au si aparut; a facut tensiune mare (220/110 mmHg). Am dus-o la medic.

    La evaluarile facute de Primarie, casa a fost clasata la locuinte sociale, bunica fiind vaduva si batrana. Pana acum, Primaria nu ne-a dat nimic din acele materiale pe care le-a promis, nici macar o locuinta modulara. Daca cineva poate sa ne ajute ca bunica mea sa aiba o casa si sa zambeasca din nou, puteti sa ne contactati la telefon 0351-416.250. Va multumesc."
    Daniela Mirea
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   casa,   bucuresti,   bunica

    Serviciul de email marketing furnizat de