x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul SEAT IBIZA SPORTCOUPE/Portocala mecanică alergă pe şosea

SEAT IBIZA SPORTCOUPE/Portocala mecanică alergă pe şosea

de Dragos Stoica    |    22 Feb 2009   •   00:00
SEAT IBIZA SPORTCOUPE/Portocala mecanică alergă pe şosea

Ibiza SC se mulează perfect pentru un stil de condus sportiv, dar pentru asta aveţi nevoie de o motorizare pe măsură.



Bijuterie marca Seat! Mai mic decât hatchback-ul din care se trage, Ibiza SC este o adevărată realizare de design. Constructorul a vrut să imprime maşinii o tuşă cât mai sportivă, umblând la aproape toate elementele de caroserie.

DE NEUITAT. Rezultatul este pe măsură. Îndată ce dai cu ochii de Ibiza SC, este imposibil să ţi-o ştergi din memorie. Fiecare linie a caroseriei, precum şi redesenarea blocurilor optice au fost gândite special pentru a-ţi întipări imaginea definitiv. Cum însă caracterul sportiv al unei maşini este dat în primul rând de motorizare, trebuie spus că versiunea pe benzină, de 1,4 litri şi 85 CP, cea care a fost testată, nu susţine decât parţial gena sportivă a lui Ibiza SC, iar asta numai în cazul unor turaţii mari în treptele intermediare de viteză. În afara acestui motor mai sunt disponibile, pe benzină, unul de 1,2 litri (70 CP) - probabil pentru dame, în oraş - şi 1,6 (105 CP), care deja începe să fie nărăvaş. Şi pentru ca treaba să fie cu adevărat serioasă, există şi un TSI cu o mini-herghelie de 180 de căluşi, cu ascendenţă în Leon Cupra. La capitolul diesel-uri, există trei variante: 1,4 litri (80 CP) şi 1,9 litri, cu două variante de putere, 90 CP şi 105 CP.

 

Stă bine în viraje

Marea calitate a lui Ibiza SC este ţinuta de drum. Eforturile proiectanţilor la nivel de caroserie şi platformă n-au rămas fără rezultat. Greutatea este împărţită foarte bine, suspensiile sunt dure, iar sistemele de frânare şi direcţie îşi fac treaba la superlativ. Concret, Ibiza SC este ideală pentru un stil mai sportiv de condus, cu precădere pe drum virajat. Maşina stă cuminte pe şosea, nu are deloc tendinţe de ruliu, iar senzaţiile oferite sunt pe măsură. În standard, SportCoupe beneficiază de aer condiţionat, ABS, airbaguri frontale şi laterale, pentru ca varianta testată să mai conţină sistem audio MP3, cruise control şi computer de bord, preşul maşinii astfel dotate învârtindu-se undeva în jurul a 13.800 euro (TVA inclus).

×
Subiecte în articol: auto ibiza