x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul XKR, bomba atomica pe patru roti

XKR, bomba atomica pe patru roti

de Dragos Stoica    |    14 Ian 2007   •   00:00

Facand parte din gama XK, noul Jaguar a primit inca o litera in momentul botezului, un mic "R" care are darul de a preciza inca de la inceput caracterul supraalimentat al modelului.

SELECT - Cel mai rapid Jaguar din istorie
SUPERB. Eleganta si forta sunt atuurile noului Jaguar XKR

Motorul V8 de 4,2 litri dezvolta 425 CP si atinge suta de kilometri in mai putin de cinci secunde.

Facand parte din gama XK, noul Jaguar a primit inca o litera in momentul botezului, un mic "R" care are darul de a preciza inca de la inceput caracterul supraalimentat al modelului.

FORTA. Pe scurt, sub capota se gaseste un propulsor de 4,2 litri, care are nu mai putin de 425 CP si un cuplu maxim de 596 Nm. Motorul beneficiaza de o transmisie secventiala cu sase rapoarte, care se schimba cu ajutorul unor butoane amplasate chiar pe volan. Performantele masinii spun singure totul, noul Jaguar XKR atingand 100 km/h in numai 4,9 secunde si accelerand de la 80 la 120 km/h in 2,5 secunde. Ca si in cazul unor alte masini din aceeasi clasa, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Interesant este ca realizatorii acestui model se gandesc sa nu se opreasca aici, si prin marirea capacitatii cilindrice a actualului motor sa apara o versiune XKR-R, care sa-si propuna sa bata "regele" BMW M6. Pentru moment insa, Jaguar XKR poate fi achizitionat de amatorii cu dare la punga contra unui pret care variaza intre 110.000 si 120.000 de euro.

Exterior - Modificari importante

Pus fata in fata cu "predecesorul" sau, Jaguar XK, noul model se remarca imediat prin faptul ca partea frontala difera destul de mult. Grila radiatorului, in trecut realizata dintr-o singura bucata, este acum impartita in doua parti, cu un segment amplasat pe partea din jos a spoilerului . De asemenea, etrierele sunt inscriptionate cu logo-ul "R", acesta regasindu-se si in partea posterioara (foto), chiar sub stopul din dreapta.

Elementele de crom au fost inlocuite cu finisaje dintr-un material mai mat, realizat din aluminiu. Caroseria este construita in intregime dintr-un aliaj nituit si lipit, ceea ce a adus cu sine si reducerea greutatii masinii fata de modelul anterior. In ceea ce priveste modelul cabrio, acesta este o idee mai grea, atingand 1.715 kg, dar diferenta nu este sesizabila datorita calitatii excelente a motorului. Rezumand, modelul pastreaza cu succes traditia marcii, mai ales multumita aspectului frontal absolut inconfundabil, care are darul de a hipnotiza aproape orice pasionat de automobilism.

Suspensii - Sistem imbunatatit

Cum motorul este sensibil mai puternic decat la XK, noului Jaguar XKR i s-au adus cateva retusuri la suspensii si la sistemul de franare.

Arcurile si amortizoarele, identice cu cele de pe generatia anterioara, au fost imbunatatite, adaugandu-se suspensiei spate un brat fix deformabil. Pentru o eficienta mai mare a franarii, au fost regandite si discurile de pe puntea fata, care sunt acum mai plate si au un diametru mai mare decat inainte. Jaguar XKR este disponibil la vanzare cu jante de 19 inch, dar, la dorinta cumparatorului, se poate opta si pentru jante de 20 de inch.

Conform constructorilor, aliajul special din care sunt confectionate acestea contribuie in mod direct la imbunatatirea agilitatii de care da dovada masina.

DATE TEHNICE
Jaguar XKR
  • Cilindree: 4.200 cmc, V8
  • Putere: 425 CP
  • Cuplu: 596 Nm
  • Transmisie: cutie de viteze secventiala, sase rapoarte
  • Greutate: 1.665 kg
  • Viteza maxima: 250 km/h (limitata electronic)
  • Pret: 110.000 de euro
  • ×
    Subiecte în articol: auto jaguar