x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Yeti, descoperit în Slovenia!

Yeti, descoperit în Slovenia!

de Dragos Stoica    |    14 Iun 2009   •   00:00
Yeti, descoperit în Slovenia!
Sursa foto: galnor visual design/

Cehii de la Skoda au lansat în urmă cu câteva zile, la Ljubljana, primul SUV din istoria mărcii, maşina anunţându-se încă de pe acum un rival puternic pentru Volkswagen Tiguan şi Toyota RAV4.

Skoda pare decisă să intre tare pe piaţa SUV-urilor compacte, după ce Yeti, modelul de serie dezvăluit anul acesta la Salonul de la Geneva, a intrat deja în producţie şi a fost lansat oficial în urmă cu câteva zile, la Ljubljana.

POLIVALENŢĂ. De ce în Slovenia şi nu în altă parte? Pentru că aici Yeti a putut să-şi dovedească aptitudinile pe toate segmentele de drum într-un interval comprimat de timp. Am mers pe autostradă, apoi imediat am intrat pe drum naţional, de aici am pătruns pe drumuri înguste de munte, am găsit macadam şi forestiere, iar cireaşa de pe tort a reprezentat-o un scurt, dar solicitant, traseu de offroad.

Concluzia a fost una generală: Yeti va avea un cuvânt greu de spus pe segmentul său, urmând să ajute Skoda să-şi păstreze trendul ascendent al vânzărilor în plină perioadă de criză. De afară, maşina aduce destul de mult cu Roomster, dar grila frontală, cea care dă de fapt cea mai puternică impresie, este comună aproape tuturor modelelor Skoda din ultimii ani.

Maşina este disponibilă în şase variante de motorizare, după cum urmează: pe benzină, 1.2 TSI (105 CP, doar cu tracţiune faţă, transmisie manuală în şase trepte sau automată, DSG), 1.8 TSI (160 CP, 4X4 permanent, transmisie manuală în şase trepte), în timp ce dieselurile sunt toate 2.0 TDI DPF, cu valori diferite de putere, respectiv 110 CP, 140 CP şi 170 CP, cu transmisie manuală în şase trepte.

 

Meniu special pentru offroad
Există un excelent sistem audio compatibil mp3, navigaţie prin satelit, ESP şi meniu special de mers în regim offroad. Odată activat, acesta face ca acceleraţia să răspundă mult mai repede, iar în cazul în care este necesară coborârea unei pante abrupte, maşina este scoasă din viteză şi lăsată doar în seama sistemului, în timp ce şoferul nu are decât grija direcţiei.

Asistenţa la coborârea din pantă este funcţională inclusiv cu spatele, în cazul în care o eventuală manevră de urcare se soldează cu oprirea motorului. Preţurile lui Yeti încă nu se cunosc, dar, neoficial, se pare că maşina va veni în România în luna octombrie cu un preţ de bază în jurul a 17.000 de euro.

×
Subiecte în articol: auto