x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Special Prestările de servicii – la periferia preocupărilor?

Prestările de servicii – la periferia preocupărilor?

27 Mai 2009   •   00:00

Oraşul Sulina s-a dezvoltat mult în ultimele două decenii. S-au creat noi şi importante unităţi econo­mice, s-au construit numeroase blo­curi de locuinţe şi unităţi comerciale moderne.



A crescut şi popu­laţia oraşului. O singură activitate a rămas în urmă: prestările de servicii pentru populaţie care nu satisfac cerinţele şi exigenţele sulinenilor. Afirmaţia se bazează pe constatările dintr-un recent raid întreprins în oraşul de la vărsarea Dunării în mare.

Intrăm în atelierul de reparaţii încălţăminte şi marochinărie (unitatea nu are firmă, fiind dată mai demult la revopsit). La program am găsit-o doar pe Georgeta Simionov, soţul (amândoi sunt cizmari aici) fiind plecat să caute ulei pentru maşina de cusut.
"Clientelă avem destulă - ne spunea Georgeta Simionov - , dar ne lipsesc mereu materiale, adesea fiind puşi în situaţia să nu putem onora o serie de comenzi. De aici şi nemulţumirile celor care apelează la serviciile noastre şi timp irosit degeaba. De exemplu, nu avem cuie suficiente şi de mărimile necesare, prenandez ş.a.". Am văzut şi noi o comandă făcută la data de 3 februarie a.c. şi neonorată până în pre­zent pentru că atelierul nu are tocuri de cauciuc şi alte materiale necesare. Nici reparaţiile la obiec­tele de marochinărie nu se pot executa, din acelaşi motiv. Lipsă de materiale înregistrează şi alte secţii, în special cea de coafură.

Deşi era oră de program, la secţia coafură uşa era încuiată cu lacăt. Coafeza era plecată la Tulcea după materiale. Închis era şi atelierul de cosmetică.

Din cinci secţii prestatoare de servicii, ce aparţin de Cooperativa Meş­teşugărească Unirea din Tulcea, în ziua de 11 mai s-a lucrat doar în două: la reparaţii încălţăminte şi la croitorie. Şi anomaliile se repetă des, în ceea ce priveşte respectarea programului de funcţionare a secţiilor.

I-am întrebat pe meşteşugarii de la Sulina de câte ori au fost vizitaţi (şi ajutaţi în acelaşi timp) de cineva din conducerea Cooperativei Unirea Tulcea în perioada mai 1988-mai 1989. "Niciodată, în afară de o to­varăşă revizor" - a fost răspunsul. În atari condiţii nu ne mai miră deficienţele şi neajunsurile de tot felul existente în domeniul prestărilor de servicii către populaţie.

Şi ar mai fi ceva de notat: în Sulina lipsesc secţii de reparat frigidere, maşini de spălat, aspiratoare, ceasuri, articole de marochinărie şi o secţie de croitorie pentru femei.
De aceea se impun măsuri ho­tărâte şi cât mai grabnice pentru ca prestările de servicii la Sulina să nu mai fie un simulacru.
C. Dolniceanu - Delta, jud. Tulcea, nr.2091 din 1989

×
Subiecte în articol: special