La o saptamana dupa ce au aparut primele fotografii cu modelul Duster de 850 CP, Dacia a dat publicitatii astazi imaginile oficiale cu SUV-ul de competitie Duster "No Limit", care, avandu-l la comenzi pe triplul castigator la Trofeul Andros cu BMW, francez Jean-Philippe Dayraut, va concura in cea mai dificila cursa de coasta din lume, Pikes Peak International Hill Climb, programata pe 26 iunie, in Colorado (SUA).
Duster "No Limit a fost preparat de echipele de ingineri de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Divizia Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si furnizeaza anumite piese.
Dacia Duster 'No Limit' este conceput conform regulamentului tehnic din categoria 'Unlimited' unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii. Astfel, sub caroseria din fibra de sticla Duster 'No Limit' ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard.
Prototipul Dacia Duster care va concura la Pikes Peak este propulsat de un motor V6 de 3,8 litri si 850 CP la 7.000 rpm, preluat de la Nissan GT-R. Propulsorul VR 38 DETT pastreaza doar blocul motor de GT-R si a fost conceput de specialistii de la Sodemo pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba. Startul se da la altitudinea de 2.860 m, iar sosirea se afla la 4.300 m. Cuplul motor maxim de 900 Nm este furnizat la 5.000 rpm.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu sase trepte, dezvoltata special pentru a putea folosi la maxim puterea motorului permitand schimbari de viteza precise si rapide.
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster 'No Limit' nu sunt decat arareori permise de regulamentele de concurs. Modelul prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.