x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Revoluţie Dacia la Paris

Revoluţie Dacia la Paris

de Dragos Stoica    |    12 Oct 2012   •   23:38
Revoluţie Dacia la Paris

Lansate în urmă cu o săptămână la Salonul Auto din capitala Franţei, noul Logan pleacă de la 7.700 de euro, preţ pentru Europa de Vest, în timp ce Sandero va costa în România de la 6.990 euro, iar Stepway 10.800 euro, ambele cu TVA inclus

Dacia intră într-o nouă eră. La peste opt ani de la lansarea primului model Logan, care şi-a propus să atace segmentul "low-cost” oferind o tehnologie ce fusese deja probată la nivel occidental, constructorul de la Mioveni a prezenta, pe 27 septembrie, la Salonul Auto de la Paris, noua generaţie a acestei maşini. În plus, Dacia a dezvăluit şi noul Sandero, care vine la doar patru ani de la lansarea predecesorului original, împreună cu versiunea nouă a lui Stepway.

Pentru Logan, deocamdată este cunoscut doar preţul pentru Franţa. Maşina va pleca de 7.700 de euro, urmând să fie disponibilă la comandă în România de la sfârşitul acestui an. Sandero, în schimb, poate fi comandată de la 1 octombrie, iar preţurile pentru România pleacă de la 6.990 euro. Stepway vine de la aceeaşi dată, contra a 10.800 euro, ambele preţuri cu TVA inclus.

Dacia Logan este schimbată în bine mai ales la nivelul designului. Partea frontală emană robusteţe şi pare mai degrabă de influenţă teutonă decât franceză. Grila radiatorului este masivă, fermă, iar farurile nu mai dau senzaţia de subdimensionare ca în cazul primei generaţii. Portbagajul, un argument al primei generaţii, oferă şi acum o valoare de 510 litri.

Cei de la Dacia n-au uitat nici că Sandero a prins excelent la export, iar nol val al compactei speră să-şi consolideze poziţia din vestul Europei. Ca aspect, maşina are dimensiunile unui Renault Clio, dar seamănă mai mult cu un Volkswagen Polo. Liniile sale sunt acum mai rafinate, în timp ce partea frontală este bine pusă în valoare de grila cu două bare cromate. O mare provocare este şi versiunea Stepway, care arată excelent şi impresionează prin unghiul de degajare, de nivelul unui 4X4.

Toate cele trei modele noi pot fi echipate cu sistemul Media Nav, apărut prima oară pe Lodgy şi pus de curând pe Dokker. Ecranul tactil cu funcţii de navigaţie, conectivitate şi audio costă numai 300 de euro în plus, în condiţiile în care calitatea sa este incontestabilă. Limitatorul de viteză, noutate în gama Dacia, va fi disponibil, în funcţie de versiune, pe noile Logan şi Sandero, precum şi asistenţa la parcare. Ca sisteme de siguranţă, noile modele Dacia dispun din standard de patru airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi, ABS şi AFU, precum şi ESP.

Sub capotă, marea noutate valabilă pentru cele trei maşini este motorizarea în trei cilindri de 0,9 litri TCe 90, pe benzină şi distribuţie pe lanţ. Motorul, care va fi produs la Mioveni, furnizează 90 CP la 5.250 rpm şi are un cuplu de 135 Nm, din care 90% sunt disponibili de la 1.650 rpm. De asemenea, dieselul de 1.5 dci este disponibil într-o versiune nouă de 90 CP, cu un cuplu în creştere cu 20 Nm, adică 220 Nm la 1.750 rpm. Conform producătorului, acesta are un consum hiper-economic, respectiv 3,9 litri la suta de kilometri parcurşi. În rest, celelalte motorizări sunt aceleaşi ca şi până acum: 1.2 litri (75 CP) şi 1.5 dCi litri (75 CP). Sandero Stepway va veni doar în două posibilităţi de motorizare, TCe 90 şi 1.5 dCi 90

1,5 milioane de Logan produse la Mioveni
Gândit iniţial ca au automobil destinat pieţelor emergente, Logan a reprezentat un succes total, surprinzător inclusiv pentru responsabilii Renault. Iar asta deoarece modelul de bază al fabricii de la Mioveni s-a vândut incredibil de bine în vestul Europei, unde pieţe precum Franţa, Germania şi Spania au absorbit producţia celui mai mare exportator român. Nu mai puţin de 1,5 milioane de unităţi produse în ţară au fost comercializate până acum de Renault de la preluarea uzinei de lângă Piteşti.

Vechiul Logan dispare în noiembrie
Dacia a trecut deja la modificarea liniilor de producţie în vederea introducerii în ritm de serie a noului Logan. În cursul acestui an, trei modele derivate din cel de bază, respectiv Logan MCV, Pick-Up şi Van au fost scoase din fabricaţie, în timp ce de-acum bătrânul Logan va mai fi produs până la finalul lunii noiembrie, când va fi definitiv înlocuit de noul cea de-a doua generaţie. Cât priveşte modelul Duster, acesta nu va suferi deocamdată nicio modificare, mai ales că obţine în continuare scoruri bune la export.

×
Subiecte în articol: Dacia Logan 2