x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Păruială în justiţie între UTI Grup şi Oracle România

Păruială în justiţie între UTI Grup şi Oracle România

23 Ian 2011   •   17:18

UTI a acţionat în instanţă Oracle România, într-un dosar înregistrat pe 10 ianuarie la Tribunalul Bucureşti, pentru implementarea defectuoasă a unui sistem informatic, însă reprezentanţii Oracle susţin că nu au primit o citaţie şi vor finaliza proiectul aflat în derulare, conform contractului.

Astfel, în anul 2006, UTI încheiat cu Oracle România un contract care are ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex, Oracle E-Business Suite, versiunea 12.

Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma să primească servicii furnizate în mod profesionist, în conformitate cu standardele industriale şi certificatele ISO 9001: 2002 pentru servicii şi suport tehnic.

"În realitate, sistemul livrat cu foarte mare întârziere de Oracle prezintă un grad ridicat de instabilitate, generează aleatoriu erori, ceea ce conduce la carenţe în activitatea zilnică a companiei şi influenţează negativ acurateţea rapoartelor şi a informaţiilor consolidate. Mai mult, după un an de la termenul contractual, aplicaţii cerute în mod expres de legislaţia din România nu au fost livrate, compania UTI fiind pusă în situaţia de a elabora manual documente contabile solicitate de legea română. Date fiind aceste deficienţe majore, care au cauzat importante prejudicii şi care nu s-au rezolvat pe cale amiabilă, UTI a deschis acţiune în justiţie împotriva Oracle România, solicitând remedierea deficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor, plata cheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi de întârziere", au declarat reprezentanţi UTI, citaţi de Mediafax.

Potrivit reprezentanţilor UTI, pretenţiile financiare solicitate în dosarul înregistrat la tribunal au o "valoare semnificativă", fiind justificate de valoarea mare a contractului şi de importanţa sistemului informatic în procesul de listare la bursă.

În ianuarie 2010, la patru ani de la semnare, echipa Oracle România a finalizat soluţia informatică, şi din acel moment zece companii din grupul UTI au început să utilizeze acest sistem.

"După un an de exploatare a soluţiei implementate de Oracle România, UTI este foarte nemulţumită de modul în care acestea au fost implementate. Nemulţumirile UTI au fost transmise şi Oracle România şi constau în necunoaşterea propriului produs şi a funcţiunilor acestuia de către echipa de implementare şi în faptul că modulul de localizare pentru raportările legale nu răspunde complexităţii de business din cadrul UTI. Pagubele sunt foarte mari la nivel operaţional şi au fost foarte clar cuantificate", au mai spus reprezentanţii UTI.
Reprezentanţii Oracle România s-au arătat surprinşi de decizia UTI de a acţiona în instanţă compania, proiectul aflându-se încă în desfăşurare.

"Proiectul se află încă în desfăşurare, fiind monitorizat în permanenţă de managementul ambelor părţi. Mai mult decât atât, echipa noastră de implementare se află la sediul UTI în permanenţă, pentru a îndeplini sarcinile agreate. (...) Prin urmare, Oracle România va depune toate eforturile pentru a duce la bun sfârşit obligaţiile contractuale (...) Până în acest moment nu am primit nici o citaţie privind acţiunea intentată de UTI Grup", au declarat reprezentanţii companiei.

Potrivit Oracle, soluţia livrată de companie este în producţie pentru 10 firme din cadrul UTI încă de la începutul anului 2010 şi a fost extinsă la alte opt firme din grup la începutul lui 2011.

"Ca orice alt proiect informatic complex, şi proiectul aflat în desfăşurare la UTI Grup a fost obiectul mai multor întâlniri comune pentru identificarea celor mai bune soluţii, ultima dintre ele având loc chiar în data de 21 ianuarie 2011. Aceste întâlniri vor continua în conformitate cu planul stabilit de comun acord", au mai spus reprezentanţii Oracle.

×