x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nu-i maşină ca bolidu', nici X6 ca hibridu' (din folclorul german)

Nu-i maşină ca bolidu', nici X6 ca hibridu' (din folclorul german)

13 Aug 2010   •   00:00
Nu-i maşină ca bolidu', nici X6 ca hibridu' (din folclorul german)

Ei bine, da! Era şi cazul ca scumpetea asta de maşină să renunţe la tradiţie şi să încerce ceva inovativ. Nu că i-aş fi găsit vreun cusur "vechiului" sau "clasicului" X6. Pentru mine a fost o maşină care la apariţia ei a reuşit într-adevăr să mă dea pe spate, în termeni neeleganţi vorbind.

De aceea, nu am ce zice "de rău" nici de X6 Hybrid. Acelaşi rafinament, aceeaşi ţinută sportivă. Te îndeamnă să îţi laşi carnetul amanet la primul poliţist de pe autostradă (unde te crezi, bre, pe autobahn?) şi să îţi vinzi casa pentru a plăti avansul.

Scopul hibridului? Nemţii spun că X6H reduce consumul de combustibil cu circa 20% şi îţi oferă în acelaşi timp o substanţială creştere de cuplu.

Vă dăm şi câteva cifre despre cel mai puternic hibrid din lume, dacă nu ne credeţi pe cuvânt. Motorului (un V8 pe benzină care dezvoltă 407 CP cu tehnologie Twin Power Turbo) i se adaugă două motoare electrice sincronizate ce furnizează 91 CP+86 CP. Rezultatul este o putere de ansamblu de 485CP care duce maşina la 100 km/h în numai 5,6 secunde. Un fel de warp speed pentru cei care şi-au făcut şcoala de şoferi în urmă cu 20 de ani pe Dacia Berlin LX...

Cu toate acestea, ca să fii Eco şi vitezoman, costă. Preţul de pornire sare de 100.000 de euro, cu circa 30% mai mult decât al unui X6.


NOI AM TESTAT
● Motorizare Hybrid/max 485 CP
● Viteza maximă 236 km/h
● Noxe 231 g CO2/km
● Consum mediu 9,9 l/100 km

×
Subiecte în articol: auto