x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Logo-ul României, câtă frunza... câtă iarbă, pe internet

Logo-ul României, câtă frunza... câtă iarbă, pe internet

29 Iul 2010   •   00:00
Logo-ul României, câtă frunza... câtă iarbă, pe internet

În ciuda aşteptărilor, elementul inovator al noului logo al brand-ului de turism al României lipseşte cu desăvârşire. Ceea ce  ar fi trebuit să se întipărească într-un mod distinct în mintea privitorului, şi să nască, fără ezitare, dorinţa de-a face turism prin "grădina carpatină", România, este un element banal, prezent în mai multe bannere promoţionale, la doar un click distanţă.

Deşi societatea la care a apelat Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru crearea noului brand, THR TNS, a cheltuit 400.000 de euro pentru o cercetare care a cuprins interviuri cu 9.600 de turişti din Germania, Marea Britanie, Franţa, Italia, Rusia, Austria, SUA, Ungaria şi România, precum şi pentru studii de fezabilitate privind capacitatea ţării noastre de a atrage turişti, se putea ajunge la acelaşi rezultat printr-o simplă căutare pe internet.

La începutul proiectului, Eulogio Bordas, consultantul THR TNS, declara pentru ziarul Gândul: "Dacă nu găsim un element care să diferenţieze brandul României de al altor ţări, trebuie să inventăm unul. De urgenţă". Probabil, sub imperativul acestui ultim criteriu, urgenţa, singurul izvor de inspiraţie a rămas internetul.

Faptul că frunza din logo-ul României nu este, aşa cum s-ar fi putut pretinde, un element unicat, e dovedit şi de faptul că acelaşi element vizual, cu câteva editări minore, este prezent şi într-un banner al Oltchim folosit în 2009.

0-127986-untitled1.jpg

Totuşi,  pentru evitarea oricăror controverse pe tema drepturilor de autor, logo-ul putea fi achiziţionat, doar pentru 250 de dolari, printr-o simplă descărcare de pe site-ul agenţiei Shutterstock Images.

0-127987-stockvectorecologylogoset12372523.jpg

×
Subiecte în articol: observator