Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii 7 bune practici pentru a avea angajați fericiți

7 bune practici pentru a avea angajați fericiți

Performanța și bunăstarea angajaților tăi joacă un rol crucial în gradul de inovație și succes al afacerii tale. Nu este un secret pentru nimeni că angajații fericiți vor munci mai eficient și cu mai mult succes. Dar ce este nevoie pentru a-ți menține angajații fericiți? Iată câteva dintre cele mai bune practici pentru a avea angajați fericiți și implicați.

1.Folosește instrumentele potrivite

Tehnologia poate fi un instrument excelent pentru a-ți menține angajații implicați. Există o serie de platforme software de implicare a angajaților care te pot ajuta să te conectezi cu angajații, să afli feedback-ul lor și să măsori nivelurile de implicare și de fericire. Un astfel de instrument este Happiness Index, care iti ofera posibilitatea sa intelegi ce simt angajatii tăi, ce gândesc și care este cheia fericirii lor. Profită de aceste instrumente pentru că te pot ajuta să identifici din timp problemele și să iei măsuri pentru a-ți menține angajații implicați și mulțumiți.

2.Comunică în mod regulat cu angajații tăi

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face ca lider este să ții deschise liniile de comunicare. Angajații tăi ar trebui să se simtă confortabil să vină la tine cu întrebări, preocupări sau idei. Vizitează-ți cât mai des posibil angajații și încurajează-i și pe ei să facă același lucru și să-ți împărtășească feedback-ul lor.

3.Lasă calea deschisă oportunităților de creștere

Nimeni nu vrea să se simtă blocat într-o slujbă moartă. Oferă-le angajaților tăi oportunități de dezvoltare în cadrul companiei. Aceasta ar putea include programe de formare și dezvoltare, oportunități de mentorat sau proiecte interfuncționale. Ajutându-ți angajații să-și dezvolte abilitățile nu numai că îi va face mai fericiți, dar și afacerea ta va beneficia pe termen lung.

4.Încurajează colaborarea

Cele mai bune idei vin din colaborare. Încurajează-ți angajații să lucreze împreună și să-și împărtășească ideile. Când oamenii se simt ca făcând parte dintr-o echipă, este mult mai probabil să fie și mai implicați și motivați.

5.Arată-ți aprecierea

Asigură-te că angajații tăi știu că apreciezi munca lor grea. Fie că este vorba de un simplu mulțumesc sau de un program de recunoaștere mai formal, un bonus, o primă, important este să îți faci timp pentru a-ți arăta aprecierea față de ei.

6.Oferă opțiuni de lucru flexibile

Una dintre cele mai bune modalități de a-ți menține angajații implicați este să oferi opțiuni flexibile de lucru. Aceasta ar putea include program flexibil, lucru de acasă sau săptămâni de lucru comprimate. Atunci când angajații au capacitatea de a-și controla propriul program, este mai probabil să fiemai  productivi și mulțumiți de locurile lor de muncă.

7.Promovează un stil de viață sănătos

Încurajează-ți angajații să ducă un stil de viață sănătos, oferind stimulente pentru activități de fitness, alimentație sănătoasă și îngrijire preventivă. Acestea ar putea include un abonament la o sală de sport, programe de wellness sau facilități de fitness la fața locului. Acest lucru nu numai că va ajuta la îmbunătățirea sănătății angajaților, reducerea stresului acestora, dar va reduce și absenteismul și costurile de asistență medicală pentru afacerea ta.

 

Fiecare membru este important în cadrul unei companii, să știi să ai grijă de el este esențial pentru a armoniza și coordona o bună dispoziție la locul de muncă. Pentru a atinge acest scop, este necesar să implementezi toate mijloacele astfel încât angajații tăi să dezvolte facultăți esențiale pentru compania ta.

 

Sursa foto: Shutterstock

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri