Cheltuielile pentru mașini noi au scăzut astfel cu 52% în 2022, reducându-se la 20,4 miliarde de dolari, iar numărul autovehiculelor noi vândute s-a redus cu 58,8%.
Totodată, producția internă s-au prăbușit, înregistrând un declin de 67%, ca urmare a plecării constructorilor auto din Rusia.
Uzinele auto au produs 450.000 de autovehicule, arată Rosstat, Oficiul federal de statistică.
Cheltuielile cu autovehicule noi și second hand s-au redus cu peste 15%, sdin cauza inflației și scumpirilor. Însă achizițiile de vehicule vechi au crescut cu 14%, reprezentând circa 75% din totalul mașinilor vândute în 2022, de la 55% în anul precedent.
Costurile medii ale mașinilor noi vândute în Rusia au crescut cu 17% iar cele second hand cu 32%.
De asemenea, Skoda Auto a anunțat că vânzările sale pe această piață au înregistrat un declin de 80% în 2022, ca urmare a închiderii fabricilor de către Volkswagen, iar importurile au fost oprite însă nu și-a vândut afacerea din Rusia.
Renault și Nissan și-au vândut simbolic afacerile din Rusia, la prețul de 1 euro, cu opțiune de rescumpărare a acțiunilor pe 6 ani.
Estimările sunt optimiste însă pentru acest an cu privire la vânzările de mașini noi, care se așteaptă să crească la 800.000 de unități în 2023, față de 687.370 în 2022, dar sub 1,6 milioane de unități în 2021.
Inflația în Rusia se menține la 11,9%, apropiată de media UE, care s-a situat la 10,4% în decembrie 2022.