Cu doar 4.000 de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă - reţelele străine de comerţ au ajuns să controleze 70% din piaţă. Spre comparaţie, circa 45.000-50.000 de mici chioşcuri şi alimentare au restul de 30% din vânzări. Cum au ajuns jucătorii din comerţul modern să controleze 70% din piaţă? Au mizat pe expansiune, investiţii în marketing, varietate de produse la raft şi preţuri mai mici ca în comerţul tradiţional pentru a atrage clienţi.
Iar astăzi, unu din patru români trece zilnic pragul unui supermarket sau hipermarket, conform estimărilor făcute de ZF pe baza datelor comunicate de unele reţele. Astfel, aceste companii au ajuns să fie opţiunea de shopping pentru cea mai mare parte a românilor care fie merg la colţul blocului la cumpărături, fie călătoresc zeci de kilometri pentru a ajunge la cel mai apropiat hipermarket.
Doar patru dintre cele opt reţele de retail au răspuns solicitării ZF privind numărul de clienţi. Pentru celelalte, cifrele au fost estimate de ZF. Nu au fost analizate datele comercianţilor de tip cash&carry, care se adresează mai ales companiilor – revânzători şi jucători HoReCa.
(sursa: Mediafax)