Potrivit unui comunicat al ANCOM, numărul reclamațiilor înregistrate în anul 2021 la o mie de conexiuni active pentru principalii furnizori de servicii de acces la internet la punct fix a scăzut, încadrându-se între 67 și 384 de reclamații în funcție de furnizor. De asemenea, și în cazul serviciilor de acces la internet mobil, numărul reclamațiilor înregistrate la o mie de conexiuni active este în scădere și se încadrează în intervalul 2–19 reclamații.
De asemenea, testele efectuate de utilizatori pe platforma Netograf arată că în anul 2021 viteza medie de download la nivel național pentru internetul fix a crescut cu aproape 40% față de anul 2020, până la 259,8 Mbps, în timp ce viteza medie de upload a înregistrat o creștere aproximativă de 60%, ajungând la 179,1 Mbps.
Viteza medie de download pentru conexiunile de internet fix variază de la un județ la altul, între 65,1 Mbps (Mehedinți) și 249,6 Mbps (Harghita). În ceea ce privește conexiunile de internet mobil, viteza medie de download variază între 15,7 Mbps (Vâlcea) și 56,4 Mbps (Vrancea).
În ceea ce privește viteza medie de upload pentru conexiunile de internet fix, aceasta a fost cuprinsă între 51 Mbps (Sălaj) și 181,2 Mbps (Harghita), iar pentru conexiunile de internet mobil, între 5,5 Mbps (Buzău) și 16,2 Mbps (Vrancea).
Conform ANCOM; rezultatele testelor efectuate de utilizatori pe platforma Netograf indică o viteză medie de download la nivel național pentru internetul mobil de 30,3 Mbps, în creștere cu 25% față de anul trecut, respectiv o viteză medie de upload de 10,6 Mbps pentru internetul mobil la nivel național pe parcursul anului 2021, păstrându-se constantă față de 2020.
Raportul ANCOM privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2021 a fost realizat pe baza unui număr de 187.497 de teste valide efectuate prin intermediul aplicațiilor Netograf.
Netograf este o platformă electronică concepută de ANCOM pentru a le oferi utilizatorilor de internet din România un instrument independent, obiectiv și gratuit pentru a verifica permanent calitatea serviciului de internet pe care îl plătesc. Utilizatorii pot verifica în acest fel dacă serviciul de internet utilizat se ridică la calitatea prevăzută în ofertă și în contractul încheiat. Totodată, aceștia au acces la statistici ale valorilor parametrilor de calitate, obținute pe baza testelor realizate de utilizatorii Netograf.
(sursa: Mediafax)