Mai multe MIG-uri din 8 unități militare au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate, motiv pentru care acestea sunt acum nefuncționale. Paguba este estimată la peste 30 de milioane de lei, respectiv 6,5 milioane de euro.
"Dispoziţiile art. 403 C. pen. sancţionează actele de diversiune, prin aceasta înţelegându-se, inclusiv, distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare în întregime sau în parte, prin orice mod, a mijloacelor de transport sau a oricăror alte bunuri, dacă fapta pune în pericol securitatea naţională. Or aeronavele militare de luptă, care au suferit serioase degradări datorită alimentării, pe parcursul perioadei infracţionale, cu un combustibil turboreactor de aviaţie necorespunzător, reprezintă bunuri de interes strategic, a căror avariere a constituit o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi capacităţii de apărare a ţării, cu atât mai mult cu cât este de notorietate că în cadrul Alianţei Nord-Atlantice, România şi-a asumat asigurarea securităţii flancului estic al N.A.T.O", se arată în motivarea Curții de Apel, potrivit gandul.ro.
Totodată, la Aerostar Bacău s-au stricat mai multe avioane de vânătoare.
În data de 27 februarie 2018, SC Jetfly Hub, societate a omului de afaceri Cristian Berendel, a încheiat pentru o perioadă de patru ani, un acord cadru cu Ministerul Apărării pentru furnizarea de combustibil turboreactor de aviaţie pentru 8 unități militare. Firma trebuia să livrerze două feluri de kerosen, Jet Al şi Jet Al Premium, diferenţa dintre cele două tipuri de carburanţi fiind nivelurile mai multor parametri, respectiv punctul de îngheţ, concentraţia de hidrocarburi aromatice și concentraţia de sulf mercaptanic. Ambele tipuri de combustibil trebuiau să conţină doi aditivi obligatorii, aditiv antioxidant și aditiv antistatic.
Primul transport s-a desfășurat conform contractului, combustibilul ajungând în Portul Constanța cu nava Evia Petrol. Însă o altă navă grecească se afla în port din octombrie 2017, încărcată cu kerosen mai slab calitativ. Astfel că furnizorul a livrat apoi armatei române carburantul neconform provenit din Grecia și Turcia.