Dacă însă vrea ceva mai ieftin, se poate orienta către discounturi majore, care se fac pentru mașinile ce se pregătesc să iasă din showroom-uri. Este și cazul lui C4 Picasso pe care l-am testat trei zile.
O mașină de familie, economică, încăpătoare și care se dă la un preț de 17.563 de euro cu taxe și opționale. Tradus în discount, vine cam 6.749 de euro, adică un discount de 32%. Dezavantajul? N-o cumperi s-o revinzi ceva mai încolo, nu merită, ai luat-o să îmbătrâniți împreună.
Ce este un C4 Picasso? Este un derivat al lui C4 peste care s-a construit un MPV – multi purpose vehicle - care în categoria mașinilor este definit ca un compact în clasă, dar care este încăpător cât un automobil premium. Este o mașină cu aspect dolofan, umflată parcă pentru a face rost de cât mai mult spaţiu interior.
Se remarcă prin suprafeţe vitrate mari, parbrizul de dimensiuni apreciabile, aducând multă lumină în habitaclu. Și, pentru că vorbim despre o mașină de familie, trei sunt elementele pe care trebuie să le îndeplinească. Primul este spațiul, al doilea confortul, iar al treilea economia. Spațiul și confortul se pot sublinia prin dimensiunile generoase de la interior, prin mulțimea de spații de depozitare, prin accesorizare.
De exemplu, în spate, există trei fotolii separate care se pot regla independent, spațiul pentru picioare e bun și pentru bagaje mari, podeaua este plană, iar pasagerii au la dispoziție măsuțe pliabile prinse de scaunul din față. Șoferul are la dispoziție o cotieră sub care se află un spațiu mare de depozitare.
Alt spațiu există sub consola centrală unde sunt plasate și două locuri adânci pentru pahare. Tot acolo există și două porturi de USB și un port de auxiliar. Bordul este atipic, pus pe consola centrală pe o tableta de 12 inchi care include trei paneluri ale căror înfățișări pot fi definite de utilizator. Unul dintre ele este vitezometru, celălalt e folosit pentru navigație, sistemul multimedia sau computerul de bord.
Sub tableta de 12 inchi se află una de 7 inchi care folosește pentru comenzi cum ar fi clima, sistemul audio, dar și multe alte elemente legate de mașină, cum ar fi cele prin care se pot seta luminile, avertizările sau sunetele. Multe dintre aceste elemente pot fi comandate și de pe butoanele prezente pe volan sau în adiacenţa lui. Tableta mare prezintă trei moduri prestabilite de afișaj.
Senzori şi asistenţi
Șoferul este asistat de mai mulţi senzori. Unii dintre ei fac parte din pachetul park assist și cuprind senzorii de parcare, de măsurare a spațiului disponibil pentru parcare, de supraveghere a unghiului mort, plus un alt senzor cu memorie care autoreglează oglinzile pentru mersul în marșarier. Tot pachetul are un preț de 455 de euro.
Indicatorul de unghi mort te avertizează atunci când vrei să te angajezi într-o depășire și din spate se apropie un alt autovehicul. Semnalizarea se face atât în bord, cât și printr-un led de pe oglinzi, folosindu-se un sistem de radare. Un sistem cruise control active adaptază automat viteza faţă de mașina din faţă, inclusiv în cazul unei frânări de urgenţă. Mai există senzori de ploaie și de aprindere automată a farurilor.
C4 Picasso are lumini de zi cu LED și funcţie cornering la faruri. Portbagajul este destul de încăpător, măsurând 537 de litri. Sistemul audio nu dispune de DVD sau CD, muzica exterioară putând fi accesată prin USB sau dintr-un Jukebox care se poate încărca. Sistemul audio este completat de un radio dual tuner și șase incinte acustice, fără însă să exceleze într-un registru hi-fi.
Comunicarea cu telefonul mobil se face prin bluethoot care este ușor de împerecheat. Navigația se face pe un ecran tactil de 7 inci, care însă e de ajutor pe drumurile mai cunoscute. Deși este bine integrată, cuprinzând diverse busole digitate, nu poate rivaliza cu o navigație de tip social media nici măcar din punctul de vedere al hărților.
Cât de economic este motorul
Motorul 1,6 litri e-Hdi se remarcă prin economicitate. Un plin de 55 de litri de motorină asigură destul de ușor o autonomie de peste 1.000 de km, la un mers decent în limita legală în afara localității. Deși este un diesel de 115 cai și 270 de Nm, motorul nu excelează în a propulsa mașina într-un stil vioi.
Cutia manuală cu șase trepte este etajată pentru un parcurs mai comod, decât unul sportiv, astfel că timpul necesar pentru atingerea a 100 de km/h este de 11,8 secunde, iar viteza maximă este, conform producătorului, de 189 de km/h. În ciuda gabaritului – 4,42 de metri lungime, 1,82 lățime – C4 Picasso are un centru de greutate coborât, ceea ce-i permite să ia viraje fără probleme de stabilitate, la fel de bine situându-se și atunci când vine vorba de manevre la viteze mari.
Consumul rămâne punctul forte al mașinii. C4 Picasso a reușit să scoată 3,8 litri/100 de km în regim extraurban, adică fix cât indică producătorul în cartea tehnică, chiar și fără să respect indicațiile de schimbare a treptelor de pe bord. La o viteză medie de 52 de km/h, după 320 de km, consumul mediu a fost de 4,1 litri/100 de km, incluzând traseu pe autostradă sau serpentine.
La un condus ceva mai sportiv, deși fără prea mare receptivitate din partea mașinii, consumul a sărit la 5,1 litri/100 de km. Motorul este destul de zgomotos de afară, dar destul de puţin perceptibil în habitaclu graţie antifonării.
O problemă pentru C4 Picasso ar fi preţul de revânzare, mai ales că MPV-ul a pierdut considerabil teren în fața SUV-ului. Un C4 Picasso, dar în versiune anterioară, produs în 2012, la un rulaj de 90.000 de km, diesel de 1.6, ajunge să coste la revânzare doar 8.000 de euro.
PLUSURI
Discount
Consum
Confort
MINUSURI
Navigația
Prețul de revânzare
Lipsa unui CD sau DVD