Jurnalul.ro Auto Ce aduce nou salonul auto de la Geneva

Ce aduce nou salonul auto de la Geneva

de Cătălin F. Vărzaru    |   

Salonul eleveţian este terenul neutru pe care, în fiecare an, se confruntă marii producători din industria auto. Dintre cele 24 de premiere aunţate până în prezent niciuna nu reprezintă o bombă mediatică. Mulţi producători vin cu uşoare facelifturi sau variante wagon ale unor modele deja existente. Vizitatorii vor putea vedea modele expuse de 68 de mărci auto, preparatori gen Mansory sau Brabus, dar şi producători de serii foarte limitate cum ar fi David Brown sau Rinspeed. Spre deosebire de Salonul de la Paris, la Geneva vor fi prezenţi şi americanii de la Cadillac, Dodge sau Ram. Vor expune şi mărcile chinezeşti, şi cele indiene. În avanpremiera salonului, va fi aleasă maşina anului în Europa. Salonul se deschide pe 9 martie pentru publicul larg, iar biletul de acces costă 16 franci elveţieni.


 

Printre cele mai rapide maşini expuse la Salonul de la Geneva se va afla Ferrari 812 Superfast. Este cel mai rapid model din istoria Ferrari. Sub capotă are un motor de 6,5 litri de 800 de cai putere. Imensul propulsor este capabil să ducă bolidul la suta de km pe oră în doar 2,9 secunde. Ferrari 812 Superfast este un F12 Berlinetta îmbunătăţit la care cuplul atinge 718 Nm la 7.000 rpm. Speedback GT, o creaţie a producătorului britanic de maşini de colecţie David Brown, este propulsat de un motor de 5 litri alimentat de două turbine care este dezvoltă 510 cai putere şi este capabil de 4,6 secunde până la sută. Spre deosebire de furiosul Ferrari, Speedback are ca atu nu doar sportivitatea, ci şi eleganţa britanică.

Cea mai Agera

Koenigsegg aduce Agera RS. Adică 1160 de cai putere pe 1.395 de kg. Un bolid capabil să atingă 440 de km/h şi să accelereze până la 100 de km/h în mai puţin de 2,8 secunde. Koenigsegg Agera RS este un model făcut în întregime manual şi se va produce în doar 25 de exemplare, din care 10 au fost deja vândute. Nu este o premieră la Geneva, dar merită văzută o maşină al cărei preţ depăşeşte 1,5 milioane de euro.

Ofensiva Panzer

Germanii au o prezenţă semnificativă. Opel va dezveli în premieră mondială Opel Insignia Sports Tourer. Un tourer de mari dimensiuni, cu forma unui sportiv coupe şi un portbagaj care poate ajunge până la 1.640 de litri. Vârful de lance al Opel va fi prevăzut cu tehnologie de top accesibilă pentru un public cât mai larg: transmisie automată cu opt trepte de viteză, o cameră video de 360°, tracțiune integrală inteligentă cu vectorizarea cuplului, iuminare adaptivă cu matrice LED, tempomatul adaptiv, headup display sau sistemul OnStar capabil să caute până şi locuri de parcare sau camere de hotel. Opel va prezenta şi noul Crossland X Opel, un SUV pentru oraş care dispune de sistem de iluminare frontală adaptivă cu faruri LED, camera video pentru marșarier cu vedere panoramică sau sistem de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor.

BMW aduce cea de a cincea generaţie din Seria 5 Touring a fost dezvoltat special pentru piaţa din UE după ce această versiune s-a bucurat de un mare succes de-a lungul ultimilor 25 de ani. Noul BMW va fi disponibil din iunie 2017 în variantele de tracţiune clasică pe spate şi xDrive. Noua versiune va dispune de controlul dinamic al amortizoarelor, stabilizarea activă a ruliului, direcţie adaptivă integral, suspensia M Sport care permite o micşorare a gărzii la sol cu un cm. Portbagajul noului Seria 5 Touring a crescut cu 10 litri, până la 570 litri.

Sute de cai

Rivalul Mercedes a anunţat premiera lui Mercedes-AMG E63 S, adică o limzină de 603 cai putere şi un sprint de 3,6 secunde. Şi asta în varianta Estate cu un portbagaj de 640 de litri. Primele vânzări sunt anunţate în aprilie la un preţ de plecare de peste 100.000 de euro. În plus, nemţii mai aduc şi un Mercedes Maybach G650 Landaulet, un open-top G-class off-roader dotat cu un motor de 6 litri, V12, de 625 de cai putere şi cea mai strong cutie de viteze automată cu şapte trepte. Maybach G650 Landaulet este programat să fie fabricat în doar 100 de exemplare. Grupul Volkswagen aduce mai multe mărci din bogatul portofoliu. VW dezvăluie noul Aerton, un înlocuitor al lui CC, Audi vine cu un hot-hatch-ul RS3 de 400 de cai, iar Porsche se laudă cu un Sport Turismo, dar şi cu cel mai rapid GT3, versiune 4.0. Seat prezintă noul Ibiza construit pe o platformă comună cu Polo, în vreme ce Skoda arată noul Kodiaq Scout, dar şi o versiune sportivă de 245 de cai putere a Ocatviei.

Invazia asiatică

Asiatici sunt puternic reprezentaţi de japonezi şi coreeni. Toyota are programate trei premiere mondiale, din care două pe acelaşi model, cel mai mic din gamă. Prima este un facelift al lui Yaris. Până aici nimic spectaculos. Dar versiune Gazoo a micului Yaris, cea de a doua premieră, este dotată cu un motor de 210 cai putere care promite spectacol. I-TRIL este un concept pur electric dedicat oraşului care este conceput doar pentru trei persoane. Şoferul ar urma să ocupe locul din faţă, pasagerii urmând să fie transportaţi doar în spate. Mitsubishi pare a se fi trezit din lovitura aproape mortală aplicată de Nissan şi vine la Geneva cu Eclipse Cross. Un SUV care reînvie numele unei sportive care s-a vândut în 1,4 milioane de exemplare din 1989 până în 2012. Subaru aduce cea de a doua generaţie a lui XV, în vreme de Honda arată ce poate noul Civic Type R, dar şi conceptul electric NeuV prezentat la Salonul de tehnologie de la Las Vegas.

Maşini de volum

Kia a anunţat că premiera de bază va fi noul Picanto. O maşinuţă de 3,59 metri cu un ampatament mărit cu 1,5 cm faţă de versiunea anterioară. Fratele de trust, Hyundai mizează pe premiera lui i30 Wagon. Un break cu un portbagaj mai mare cu 17 litri decât versiunea anterioară, deci aproape de 550 de litri. Motorizarea anunţată se bazează pe propulsoare turbo pe benzină de 1 şi 1,4 care dezvoltă 120 şi respectiv 138 de cai putere. SSangyong va prezenta conceptul unui SUV cu 7 locuri inspirat din modelul Korando. XAVL este o combinație de SUV cu monovolum.

Ciudaţii salonului

Printre ciudăţenii se numără modelul Tamo de la Tata, un model dedicat exclusiv pieţii din India şi supercarul chinezesc GT96. În mod surpinzător se pare că Tamo va fi prezentat în varianta unui supercar electric. GT 96 este şi el un hibrid electric despre care producătorul Techrules spune că atinge 350 de km pe oră şi suta în 2.5 secunde. Cu o putere maximă de de 1030 de cai, GT96 este capabilă să parcurgă 150 de km în regim electric şi peste 1900 de km cu 80 de litri de kerosen. Designul lui GT96 este semnat de Giugiaro.

Ce vrea Land Rover

Land Rover provoacă BMW şi Mercedes cu noul Velar. Cu ţintă directă la X6 şi GLE, Velar se situează între Evoque şi Rover Sport. Este bazat pe platforma lui Jaguar F-Peace şi va avea ca proplsor de bază un motor de 3 litri cu puteri cuprinse între 300 şi 500 de cai.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri