Jurnalul.ro Ştiri Social Cea mai absurdă campanie a Ministerului Economiei

Cea mai absurdă campanie a Ministerului Economiei

de Diana Scarlat    |   

Ministerul Ecomomiei șochează prin campania lansată la finalul săptămânii trecute, prin care îi invită acasă pe românii din diaspora, să lucreze în HoReCA. Funcționarii ministerului par a nu trăi în realitatea anului 2020, ci în trecut, pentru că astăzi 100.000 din cei circa 210.000 de angajați din HORECA au ajuns în șomaj tehnic și așteaptă reîncadrarea, în caz că același minister va decide să redeschidă restaurantele și sectorul balneo, acum blocate de starea de alertă.

 

Campania lansată de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, pe 17 iulie, are și un slogan șocant „Trăiește, Muncește, Poftește Românește!”. Este greu de explicat ce se dorește prin înndemnul „poftește românește!”, iar în descrierea proiectului plătit de MEEMA nu există explicații. Trecând peste denumirea campaniei și sloganul care ridică semne de întrebare, demersul este absurd în actualul context în care circa 100.000 de foști angajați din turism caută locuri de muncă în alte țări, pentru că sunt în șomaj și mai multe domenii sunt încă blocate de starea de alertă și prelungirea măsurilor de restricție. Chiar dacă nu ar fi fost acest blocaj, în turism și domeniile conexe ar fi fost nevoie de cel mult 20.000 de angajați, dacă s-ar fi înregistrat creșteri semnificative în acest an, iar în diaspora se presupune că sunt peste 4,5 milioane de români, deși nu există date oficiale, din 2007 până astăzi. Era nevoie de forță de muncă până la declanșarea pandemiei și este nevoie de personal calificat pe Litoral și în Delta Dunării, însă patronii ar putea să preia singuri personalul din cei 100.000 de români disponibilizați sau aflați în șomaj tehnic, din țară, fără invitație din partea ministerului, adresată celor din diaspora.

 

Datele Ministerului Muncii spun altceva

„Mesajul pe care dorim să îl transmitem este unul simplu: Vă așteptăm acasă! Avem locuri de muncă pentru voi, în mod special în domeniul HoReCa”, arată descrierea campaniei MEEMA. „În luna ianuarie am participat la o conferință în cadrul căreia principalul subiect a fost criza forței de muncă din industria ospitalității. Spuneam la vremea respectivă că ne este teamă să nu fie chiar mai gravă decât o eventuală criză economică, mai ales că în acel moment, după 2019, un an absolut remarcabil pentru turismul românesc, se avea în vedere demararea mai multor proiecte. Între timp, așa cum bine știm, pandemia cu noul coronavirus a schimbat radical planurile gândite și nu numai. Însă un lucru a rămas real: lipsa forței de muncă”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism. Dacă ar fi corelat datele legate de lipsa forței de muncă în acest moment cu cele referitoare la disponibilizări și șomajul tehnic din industria ospitalității, de la Ministerul Muncii, probabil ar fi găsit cel puțin 100.000 de persoane care își caută un loc de muncă în HoReCA, pe teritoriul României.

 

 

În clipul de prezentare, plătit de MEEMA pentru promovarea campaniei, apar, ca figuranți, doi consilieri și șoferul secretarului de stat pentru Turism, Emil-Răzvan Pîrjol.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri