Reuniunea are loc în urma presupusei influențe a platformei în alegerile prezidențiale din România. Caroline Greer, principalul lobbyist al companiei la Bruxelles, și Brie Pegum, directorul global pentru producție, autenticitate și transparență, au fost nevoite să explice modul în care compania respectă DSA (Actul legislativ privind serviciile digitale), potrivit Politico.
Legea privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele de socializare sau piețele, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri societale online.
„Pe platforma noastră asigurăm experiența autentică. Utilizatorii știu cu cine interacționează. Luăm lucrurile foarte seriose. Între septembrie și ieri am înlăturat 66.000 de conturi false și mulți urmărători falși. Sunt, de asemenea, și canale de false care se dau drept personaje politice. Am blocat 260.000 de spam-uri și ne străduim neîncetat să prevenim dezinformarea”, a spus Brie Pegum.
Ea a declarat că în septembrie a găsit o rețea de 22 de conturi care țintea publicul român, pe care a destructurat-o.
„Și o altă platformă cu 12 conturi, respectiv 78 de conturi săptămâna trecută care încerca să țintească publicul român. Rezultatul acțiunii de vinări a venit după o anchetă pe care noi am făcut-o. Am verificat și un alt candidat. Singura rețea, de fapt, care îl promova pe Călin Georgescu era o rețea mică, cu 17.000 de urmăritori”, a adăugat Pegum.
În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date.
Comisia s-a interesat anterior cu privire la proiectarea și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat și, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.
(sursa: Mediafax)