Jurnalul.ro Auto Dacia: Sunt şanse mari ca Bigster să fie produs la Mioveni

Dacia: Sunt şanse mari ca Bigster să fie produs la Mioveni

Miza uzinei Dacia de la Mioveni este aceea de a atrage în producţie viito­rul Bigster, primul SUV com­pact al gamei con­struc­torului autohton care va fi lansat în 2025, scrie ZF.

Până atunci capa­citatea rămâne afec­tată de lipsa compo­nen­telor electronice.

„Tot sistemul de producţie pentru aceas­tă decadă este în dis­cuţie. Totul era clar la fi­nal de 2021, au mai intervenit factori geo­po­litici şi decizia finală nu s-a luat, dar este foar­te posibil să fie produs în România. Din punctul de vedere al ingineriei el este deja în România“, a declarat Mihai Bordeanu, di­rec­torul general al Automobile Dacia.

Bigster a fost prezentat în ianuarie 2021 ca parte a proiectului Renaulution al lui Luca de Meo, pentru relansarea Grupului Re­nault şi face parte din urcarea în gamă atât a Renault cât şi Dacia dinspre clasa mică, spre segmentul compact.

Următorul pas îl reprezintă alinie­rea ga­mei la normele Euro 7, care vor intra teo­retic în vigoare în 2025, dar pentru care nu există încă date exacte, ci doar estimări.

„Avem câteva direcţii pentru Euro 7 şi vom respecta normele de po­luare, dar ci­fre­le oficiale nu le avem în acest moment. Noi avem ac­ces la tehnologiile Renault şi acest lu­cru ne ajută. Noi puteam lansa un mo­del Dacia hibrid mult mai repede, dar am decis să îl lansăm în primul trimestru din 2023 şi va fi full-hybrid. Vom avea toată gama elec­trică la Dacia, dar nu ştim dacă viitorul model din 2026 va fi produs în România“, a explicat Mihai Bordeanu.

Anul trecut Dacia a pierdut producţie în va­loare de 1,3 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA din cau­za opririlor de producţie cauzate de criza micro­cipurilor, potrivit estimărilor ZF. „Din cauza problemei componentelor elec­tronice, Dacia a pierdut anul trecut 48 de zile de producţie şi 90.000 de maşini. Anul aces­ta este departe de a se rezolva situaţia. Se re­zolvă ceva şi apare o altă problemă în altă par­te. Situaţia este un mix de cauze - pro­ble­me de semiconductori, criză geopo­litică, pan­de­mia de COVID-19 care iar loveşte în Asia de Sud-Est. Totul pe fondul cri­zei cronice. Noi nu o vedem finalizată anul acesta. Ne-am obiş­nuit însă, avem un mod de lucru şi încercăm să optimizăm. Dar nu avem un orizont de ieşire din această situaţie“, a spus Mihai Bordeanu.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: Dacia
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri