"Încercăm strategia de abordare de la formal către nonformal de mai mult timp pentru că am observat, prin micile experiențe de proiecte pe care le avem în cadrul școlii, că sunt rezultate notabile.
Acest învățământ de inspirație finlandeză ne apropie foarte mult de elevi, de părinți și ne concentrează atenția asupra nevoii de siguranță.Asupra stării de bine pe care trebuie să o aibă copilul în școală. Ne concentrează atenția asupra ideii de echipă. Trebuie să ne întrebăm permanent oare ce putem face noi acum, cu resursele de care dispunem și permanent să avem această reflecție atunci când ieșim de la o activitate pentru a face pași mici și a reuși să progresăm.
Un alt lucru minunat este deschiderea pe care o propune acest sistem de inspirație finlandeză între colegii directori. A fost extraordinar să mă întâlnesc cu colegi cu experiență și să mă inspir din modelele pe care le-au prezentat cu atâta onestitate și deschidere. A fost nemaipomenit să interacționăm cu autoritățile locale și să avem parte de susținerea Primăriei municipiului Buzău și a Inspectoratului școlar și a Centrului Cultural Alexandru Marghiloman, care permanent vine cu idei și trimite facilitatorii din cadrul instituției să ne inspire, să ne ghideze pentru a putea face acei pași prin care elevilor să le placă la școală. Elevul să meargă la mama și să-i spună Mamă, vreau la școală.
Noi am intrat cu o singură clasă în acest proiect, există foarte multă colaborare între colegii învățători de la nivel primar și au colaborat, s-au inspirat, și acțiunile au fost4 deja derulate împreună, fiind folosite spațiile din afara clasei.
Săptămânal, în fiecare miercuri, toate clasele ieșeau pe hol sau în curtea școlii și fiecare copil citea timp de câteva minute și apoi împărtășea un schimb de idei cu colegii.
Școala din parc este un alt proiect care a veit la noi în școală și este foarte bine pentru elevii noștri care nu au foarte multe posibilități", explică Silvia Stroe.